|
Φωτογραφία από drone από τον συμπατριώτη μας Δημήτρη Καστανό, τραβηγμένη 8 Ιουλίου 2020 και αναρτημένη δημόσια στο Facebook.
|
Γυρνώντας χτες το απόγευμα με την βάρκα από το μπάνιο, κάποιος Έλληνας αυτή την φορά μας είχε πιάσει την «θέση» στο λιμάνι του Μύτικα, με την λέξη θέση σε εισαγωγικά εσκεμμένα, γιατί ως γνωστό το λιμάνι του Μύτικα είναι αλιευτικό καταφύγιο, χωρίς καθορισμένη χερσαία ζώνη ακόμη. Βλέποντας με να έρχομαι μου είπε, «σου έπιασα την θέση, θες να φύγω;», του απάντησα «μην πάτε πουθενά, καθίστε όσο θέλετε, καλές διακοπές και καλώς ήρθατε στον Μύτικα. Θα δέσω κάπου αλλού. Έχει θέσεις ελεύθερες και στο πάνω μπαστούνι και κάτω κάποιες στριμωγμένες».
Την άλλη ημέρα το πρωί πηγαίνοντας στο λιμάνι, είχε φύγει συνεχίζοντας τις διακοπές του στο μαγικό Ιόνιο Πέλαγος και επέστρεψα στο συνηθισμένο σημείο μου και αυτό δεν είναι πρώτη φορά που μας συμβαίνει. Όλα αυτά τα 13 χρόνια που αράζουμε τα Καλοκαίρια στο λιμάνι, πάντα Ιούλιο και Αύγουστο που έχει αρκετό κόσμο, τυχαίνει το συγκεκριμένο γεγονός.
Πέρυσι Αύγουστο για 15 ημέρες, ένας φίλος Ιταλός άραζε στην «θέση» μου και συνέβη ακριβώς το ίδιο και μάλιστα τον χαιρετούσα όποτε συναντιόμασταν έξω και αποκτήσαμε και ένα είδος φιλίας από αυτό.
Όλα αυτά τα λέμε γιατί πληροφορηθήκαμε ένα πολύ δυσάρεστο και πολύ σοβαρό γεγονός, με ομαδικό πέσιμο σε έναν συνάνθρωπο μας, που συνέβη χτες πρωί στο λιμάνι του Μύτικα, για εμάς τελείως ακατανόητο, γιατί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στο λιμάνι δεν υπάρχουν ιδιοκτησίες και «θέσεις». Είναι αλιευτικό καταφύγιο με ελεύθερη αγκυροβολία και θεσμοθετημένες θέσεις μόνο για τους επαγγελματίες αλιείς (αλιευτικό καταφύγιο) και για την συγκοινωνία Καλάμου και Καστού. Όταν με το καλό καθοριστεί η χερσαία ζώνη, όλα τότε θα πρέπει να μπουν σε σειρά.
Περιμένουμε κάποια στιγμή η προσπάθεια καθορισμού χερσαίας ζώνης τα τελεσφορήσει και σε αυτή την περίπτωση το Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου θα επέμβει με αρίθμηση θέσεων, με ορισμό λιμενικών τελών για παραμονή ανάλογα με το μήκος του σκάφους, την ιπποδύναμη και τον χρόνο παραμονής, λιμενικά τέλη για ρεύμα, νερό και χρησιμοποίηση της γλίστρας. Όποιος αρνείται να πληρώσει, η χρέωση των τελών θα πηγαίνει στο Δημόσιο Ταμείο (Εφορία).
Τα χρήματα που θα εισπράττει το Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου με αυτόν τον τρόπο, θα επενδύονται και πάλι για την ανάπτυξη της χερσαίας ζώνης του λιμανιού του Μύτικα.
Επίσης με την δημιουργία της Εσωτερικής Υπηρεσίας του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου, η οποία μέχρι τώρα δεν υπήρχε και τώρα ξεκινάει η δημιουργία της, θα μπορεί το Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου να προσλαμβάνει εποχικά άτομα για να δουλεύουν τα καλοκαίρια στα λιμάνια Αστακού και Μύτικα, για να στηρίξουν την θεσμοθέτηση των λιμενικών τελών, την είσπραξη τους και την εν γένει ευταξία στους συγκεκριμένους χώρους.
Αν του χρόνου το Καλοκαίρι δεν έχουμε κάνει αυτά τα άκρως απαραίτητα για Αστακό και Μύτικα, ώστε να μπει μία τάξη και μία σειρά, θα έχουμε αποτύχει.
Οπως όλοι οι γιατροί θέλουν και χαίρονται με την θεραπεία των ασθενειών,
ΑπάντησηΔιαγραφήέτσι και το ίδιο θα πρέπει να θέλουμε και να επιδιώκουμε κι' εμείς οι δημότες, αντιδήμαρχοι, δήμαρχοι και αιρετοί γενικά σε δήμους, την θεραπεία της κάθε ενδεχόμενης "παθογένειας" σε κοινά θέματα και προβλήματα.