Φράγμα Αχυρών: Δημοπράτηση το Β’ εξάμηνο του 2021.


Του Δημήτρη Παπαδάκη.

Τι αναφέρει το Υπουργείο Υποδομών για την ολοκλήρωση του έργου. Θα είναι η τέταρτη εργολαβία, αυτή που θα ολοκληρώσει το πολύπαθο έργο;

Μνημείο αναποτελεσματικότητας έχει χαρακτηριστεί προ πολλού των Φράγμα Αχυρών, που σέρνεται επί δεκαετίες μέσα από αποτυχημένες εργολαβίες. Και όχι άδικα αν αναλογιστεί κανείς ότι η πρώτη εργολαβία, για το έργο που θα δώσει άλλη πνοή στον αγροτικό κόσμο του Ξηρομέρου, είχε ξεκινήσει στο μακρινό 1997. Μεσολάβησε μια ακόμη εργολαβία που διαλύθηκε τελικώς το 2016, ενώ η τελευταία εργολαβία με προϋπολογισμό 35 εκατ. ευρώ,  δεν κατόρθωσε ομοίως να καταστήσει λειτουργικό το έργο, παρά το γεγονός ότι στην αρχική σύμβαση που είχε υπογραφτεί το 2007 προστέθηκαν και δύο συμπληρωματικές συμβάσεις.
Παραδόξως, μετά τη διάλυση και της τρίτης εργολαβίας και για να διασφαλισθεί η συνέχιση της χρηματοδότησης και η ολοκλήρωση του έργου, το Υπουργείο Υποδομών ζήτησε και πέτυχε το 2017 το έργο να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα.
Η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής Υδραυλικών & Λιμενικών Υποδομών (ΕΥΔΕ/ ΚΥΛΥ) του Υπουργείου Υποδομών, σε συνεργασία με Τεχνικό Σύμβουλο προχώρησε στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, τα οποία έχουν ολοκληρωθεί.
Στην πρόσφατη απάντηση που έδωσε στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής παραπέμπει τη δημοπράτηση του νέου έργου εντός του Β’ εξαμήνου του 2021.
Όπως πληροφορείται η «Σ» σύμφωνα με τον επικαιροποιημένο προϋπολογισμό που συντάχθηκε, η δαπάνη δημοπράτησης ανέρχεται στο ποσό περίπου των 14.000.000 € για την οποία θα γίνουν ενέργειες αύξησης του προϋπολογισμού του έργου στο ΠΑΑ 2014-2020, ώστε να χρηματοδοτηθεί στο σύνολό του.
Με την υπό δημοπράτηση εργολαβία θα ολοκληρωθεί το σύνολο του φυσικού αντικειμένου του διαλυμένου έργου και θα εξασφαλιστεί η λειτουργικότητά του, αφού θα αρδεύεται η «υψηλή ζώνη» του κεντρικού Ξηρομέρου.
Για να καταστεί δυνατή η δημοπράτηση απαιτείται η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων του έργου, οι οποίοι έληξαν την 31-12-2016. Για την υλοποίηση αυτής της απαίτησης, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών έχει προχωρήσει τις διαδικασίες για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου.

1 σχόλιο:

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.