Ο σκηνοθέτης Γιώργος Λουριδάς μετά την πρώτη ταινία "Βρες τα φτερά σου..." που γύρισε στο Αγρίνιο, έρχεται με μια δεύτερη ταινία "Ο πηλός και η κοπέλα" να δώσει μια νότα αισιοδοξίας και ελπίδας πολιτιστικής δημιουργίας στην Ελλάδα της καραντίνας.
Κατόπιν ειδικής άδειας από το Υπουργείο Πολιτισμού, ολοκληρώθηκαν πριν μερικές μέρες τα γυρίσματα σε διάφορες περιοχές του Αγρινίου, με συμμετοχή τοπικών και όχι μόνο ηθοποιών και λοιπών συντελεστών. Με βάση το υλικό που μας έδειξε ο κος Λουριδάς αναμένεται ένα αξιοθαύμαστο αποτέλεσμα που εκτός των άλλων αναδεικνύει πολλά σημεία της ευρύτερης περιοχής του Αγρινίου άγνωστα στον πολύ κόσμο.
Βρεθήκαμε με τον ίδιο και με την Lizette Araceli Vargas, διευθύντρια φωτογραφίας που μας ήρθε από το Μεξικό για να συμμετάσχει στην δημιουργία της ταινίας, την ημέρα που δημιουργούσαν το βίντεο σποτ με τις ευχαριστίες προς τους εμπλεκομένους.
ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΥΝΗΜΑ: https://www.youtube.com/watch?v=1eCUhwhOS5Q&feature=emb_logo
Κύριε Λουριδά τι είναι αυτό που σας ενέπνευσε για να δημιουργήσετε την ταινία «Ο πηλός και η κοπέλα»;
Είναι μια ταινία με ιδιαίτερη αναφορά στην τέχνη της γλυπτικής. Με ενέπνευσαν γλυπτά με ιδιαίτερες ευαισθησίες, όπως: «Η Μάνα» του Χρήστου Καπράλου, το έργο «Κόρη της Ελλάδας» από τον David D ’Angers και η «Σκεπτόμενη Γυναίκα», ένα υπέροχο άγαλμα που βρίσκεται στο Αγρίνιο από τον Βασίλη Παπασάικα. Επίσης μας ενέπνευσε χρωματικά ο τρόπος που είναι εικαστικά δοσμένη η ιστορία του Κύπριου γλύπτη της αρχαιότητας Πυγμαλίωνα και της Γαλάτειας, του μυθικού γλυπτού που ερωτεύθηκε ο γλύπτης.
Με εμπνέουν οι καθημερινές σχέσεις των ανθρώπων και οι επιδιώξεις των καλλιτεχνών. Ένας γλύπτης προσπαθεί να επιτύχει το διαχρονικό. Το δημιούργημά του να ξεπεράσει τον ίδιο και να μείνει για πολλά χρόνια, αφήνοντας το αποτύπωμά του στους ανθρώπους.
Ποιο είναι το θέμα της ταινίας και πού αναφέρεται;
Η ταινία αναφέρεται σε ένα νέο ζευγάρι που προσπαθεί να ξαναφτιάξει το γάμο του μετά το χαμό της μικρής τους κόρης. Είναι μια ταινία με κοινωνικό περιεχόμενο και προβληματισμούς ως προς τη διαχρονικότητα, τις σχέσεις και το θάνατο.
Ποιοι βοήθησαν να γυριστεί η ταινία;
Όλοι οι τοπικοί μας φίλοι απ’ το Αγρίνιο προσέφεραν υπερπολύτιμες βοήθειες, σε όλα τα επίπεδα. Είναι πολλοί και τους αναφέρουμε αναλυτικά στο ευχαριστήριο video που φτιάξαμε με την Lizette. Το κάναμε γιατί είχαμε την ανάγκη να τους πούμε ένα ευχαριστώ. Χωρίς αυτούς η ταινία δεν θα ήταν δυνατή. Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον κ. Μιχάλη Καραχάλιο και την εταιρεία κουφωμάτων αλουμινίου Aluxal, που μας έδειξε εμπιστοσύνη και μας στήριξε οικονομικά σε μια τέτοια συγκυρία. Ακούγεται περίεργο να κάνει κάποιος ταινία εν μέσω τέτοιων συνθηκών, αλλά η τέχνη είναι η ίδια η ζωή. Δεν γίνεται να την αφήσουμε ποτέ.
Ποιες οι προσδοκίες σας για την ταινία; Θα ταξιδέψει και στο εξωτερικό;
Οι προσδοκίες μας είναι μεγάλες γιατί και εγώ και η Lizette είμαστε φιλόδοξα άτομα. Πιστεύω από το υλικό που μέχρι τώρα έχω δει αλλά και απ’ την ποιότητα των υπολοίπων συνεργατών μας (μουσική, μοντάζ, coloring) ότι η ταινία όχι μόνο μπορεί να ταξιδέψει άνετα σε κάποιο μεγάλο φεστιβάλ αλλά και να βραβευτεί.
Πόσος καιρός χρειάστηκε για τα γυρίσματα και τις υπόλοιπες διαδικασίες; Συναντήσατε δυσκολίες;
Τον Φεβρουάριο του 2020 είχα έτοιμη την πρώτη έκδοση του σεναρίου σε ελληνικά και αγγλικά για να την επικοινωνήσω. Ξεκινήσαμε να αναζητάμε χρηματοδότηση απ’ τον Μάιο. Το ρεπεράζ διήρκησε μήνες. Το σενάριο πήρε την τελική του μορφή λίγο πριν τα γυρίσματα, όπως και η τελική κατάληξη στο θέμα επιλογής των χώρων, αφού είναι μια πολύ ζωντανή διαδικασία.
Από τη στιγμή που ήρθε η Lizette, αρχές Νοεμβρίου, κάναμε τα δοκιμαστικά γυρίσματα στους χώρους. Αυτά διήρκησαν πέντε ημέρες και τα πραγματικά γυρίσματα διήρκησαν μία εβδομάδα.
Η μεγαλύτερη όλων των δυσκολιών πέρα από τα χρήματα που πρέπει να συγκεντρωθούν και τους συνεργάτες που καλείσαι να βρεις ώστε να πλαισιώσεις με τους καλύτερους ποιοτικά την παραγωγή σου, ήταν ότι ξαφνικά έπρεπε να αντιμετωπίσουμε και την τεράστια τρομολαγνεία που υπάρχει στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και μολύνει τον ψυχισμό των ανθρώπων. Έπρεπε να βρούμε τη δύναμη να αλληλοϋποστηριχτούμε ψυχολογικά όσο ποτέ.
Είχαμε το ευτύχημα να πετύχουμε τα κατάλληλα άτομα την κατάλληλη στιγμή και αυτό ανέβασε πάρα πολύ την διάθεσή μας αλλά και το αποτέλεσμα. Όταν έχεις τη δυνατότητα, για παράδειγμα, να κάνεις γυρίσματα στο ατελιέ του Βασίλη Παπασάικα νιώθεις μεγάλη ευγνωμοσύνη και δέος και νομίζω ότι όλοι το εισέπραξαν αυτό. Βοήθησε και ο καιρός που μας έκανε το χατίρι όλες τις ημέρες.
Πότε αναμένεται να προβληθεί στο Αγρίνιο; Θα πραγματοποιηθούν προβολές και σε άλλες πόλεις;
Με το καλό να’ ρθουν όλα, πιστεύω ότι προς το τέλος της Άνοιξης θα έχουμε ένα κάποιο αποτέλεσμα για να πούμε ακριβή ημερομηνία κυκλοφορίας της ταινίας.
Ως τότε μπορείτε να παρακολουθείτε τις ανανεώσεις και τα νέα μας μέσα από την σελίδα μας στο facebook: ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Αλλά και απ’ τον προσωπικό μου λογαριασμό στο instagram: @George Louridas
Σας ευχαριστώ.
Lizette συστήσου μας λίγο για όσους δεν σε ξέρουν:
Είμαι γυναίκα κινηματογραφιστής. Τελείωσα την ακαδημαϊκή μου καριέρα στη δημιουργία ταινιών στο Μεξικό, με ένα έτος διεθνών ανταλλαγών στη Γαλλία, όπου είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω σε πολλές παραγωγές ταινιών.
Έχω φτιάξει ταινίες μικρού μήκους, βίντεοκλιπ και ντοκιμαντέρ ως διευθύντρια φωτογραφίας, όπως τα:
«Anatomía de una pintura» σε σκηνοθεσία Guillermo Pérez, το βιντεοκλίπ «Negra calma» σε σκηνοθεσία του Isaac Melo, και το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ «Primitivo», διευθύνοντας την φωτογραφία και συν-σκηνοθετώντας με τον Monserrat Adame.
Το 2019 ήμουν πρώτη βοηθός οπερατέρ της ταινίας "La vida es un carnaval" που διευθύνθηκε και σκηνοθετήθηκε από τον Fernando Colin, στο Ixtlico και στην Πόλη του Μεξικού.
Μετά την ολοκλήρωση της ακαδημαϊκής μου καριέρας, συνέχισα να εργάζομαι ως διευθύντρια φωτογραφίας σε βίντεοκλιπ και διαφημίσεις. Ένα δείγμα αυτής της δουλειάς είναι το βιντεοκλίπ "Tiendo a Mentir" σε σκηνοθεσία του Ζαρέν Τσάβες.
Το τελευταίο έργο στο οποίο συμμετείχα είναι η ταινία "Ο Πηλός και η Κοπέλα" ως διευθύντρια φωτογραφίας με σκηνοθέτη τον Γιώργο Λουριδά, και τώρα βρίσκομαι στην προπαραγωγή μιας μεξικάνικης ταινίας με τίτλο "Solo ella y yo", με σκηνοθέτη τον Alejandro Cornejo.
Πότε ήρθες στην Ελλάδα και ειδικά στο Αγρίνιο;
Επισκέφθηκα για πρώτη φορά την Ελλάδα σε ένα ταξίδι μου στην Αθήνα το καλοκαίρι του 2018. Στο Αγρίνιο βρέθηκα πρώτη φορά τώρα, τον Νοέμβριο του 2020.
Τι σε έκανε να έρθεις από τόσο μακριά για να συμμετάσχεις σε αυτή την παραγωγή;
Πρώτα απ’ όλα, μου άρεσε η ιστορία από την πρώτη φορά που μου την έστειλε ο Γιώργος! Αρχίσαμε να δουλεύουμε μαζί σε αυτήν και κάθε φορά την αγαπούσα όλο και περισσότερο. Ο Γιώργος είναι εξαιρετικό άτομο και σούπερ δημιουργικός σκηνοθέτης ... Είμαι πολύ ενθουσιασμένη που έκανα ένα έργο μαζί του! Επίσης, από την πρώτη φορά που ήρθα στην Ελλάδα ήμουν τρελή να επιστρέψω! Λατρεύω τόσο πολύ αυτή τη χώρα!
Αν σου δινόταν η ευκαιρία θα έμενες στην Ελλάδα για να εργαστείς εδώ;
Ναι, με όλη μου την καρδιά!
Πως ήταν
η διαμονή σου στην περιοχή μας; Σου άρεσαν οι τοποθεσίες των γυρισμάτων;
η διαμονή σου στην περιοχή μας; Σου άρεσαν οι τοποθεσίες των γυρισμάτων;
Λατρεύω τη λίμνη, το φαγητό, τους ανθρώπους... Η αρχιτεκτονική των σπιτιών είναι καταπληκτική, περνάω υπέροχα εδώ. Και η ταινία δεν θα μπορούσε να είχε καλύτερα μέρη για γυρίσματα.
Ποιες είναι οι προσδοκίες σου από την ταινία αυτή;
Οι καλύτερες! Είμαι πολύ σίγουρη ότι θα φτάσει μακριά! Είναι μια καταπληκτική ιστορία που βγήκε από την καρδιά και τη σκληρή δουλειά πολλών ανθρώπων και ξέρω ότι το κοινό θα έχει μια πολύ ωραία στιγμή όταν την παρακολουθήσει.
Δημοσιογραφική Επιμέλεια: Χρύσα Σπαή
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.