Πρόχειρη αποτύπωση παράκαμψης Αρχοντοχωρίου, όπου τα 2,5 χιλιόμετρα θα γίνουν 320 μέτρα. |
Τον Αύγουστο του 2018 η τότε Περιφερειακή Αρχή, ενέταξε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων τη μελέτη για την παράκαμψη Αρχοντοχωρίου και Μπαμπίνης, προϋπολογισμού 74.000 €, η οποία δημοπρατήθηκε στις 4/4/2019.
Το Σεπτέμβριο του 2019 σας ενημερώσαμε για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας (προσωρινός ανάδοχος, δείτε εδώ), και το Νοέμβριο του 2019 για την ανακήρυξη οριστικού αναδόχου (δείτε εδώ).
Δεν γνωρίζουμε σίγουρα αν έχει γίνει παραλαβή της μελέτης ή αν υπάρχει καμία ανοικτή εκκρεμότητα. Οι δικές μας πληροφορίες λένε ότι η μελέτη έχει ολοκληρωθεί και έχει παραδοθεί από την περασμένη Άνοιξη. Μάλιστα τον Οκτώβριο του 2021, είχαμε την έγκριση του συγκριτικού πίνακα από την Δ/νση Τεχνικών Έργων Π.Ε. Αιτ/νίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (δείτε εδώ).
Επίσης τα δύο έργα των παρακάμψεων Μπαμπίνης και Αρχοντοχωρίου έχουν πάρει από τον Ιούλιο του 2021 Περιβαλλοντικούς Όρους (δείτε εδώ).
Ο λόγος του σημερινού μας δημοσιεύματος, είναι ότι δεν εντοπίζουμε στο Τεχνικό Πρόγραμμα 2022 της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το συγκεκριμένο έργο των δύο παρακάμψεων.
Γνωρίζουμε ότι η Περιφερειακή Αρχή έχει δηλώσει ότι το θέλει το έργο και έχει τη βούληση να το κάνει. Εύλογα λοιπόν θέτουμε το ερώτημα: Ποτέ προτίθεται να το εντάξει και να το δημοπρατήσει;
Η οδική σύνδεση με την Ιόνια Οδό είναι ένα έργο πνοής, που θα βγάλει επιτέλους τον Μύτικα και την Αλυζία από την απομόνωση και θα δημιουργήσει όλες εκείνες τις συνθήκες για την ανάπτυξη μίας περιοχής, πολύ προνομιούχας και με εξαιρετικές προοπτικές, που σήμερα δυστυχώς είναι απομονωμένη και καθόλου δεν έχει ωφεληθεί από την παράδοση της Ιόνιας Οδού.
Όλοι συμφωνούμε ότι επιτακτική ανάγκη και προτεραιότητα είναι η οδική σύνδεση της ενδοχώρας της Αιτ/νίας και ιδιαίτερα του αστικού κέντρου του Αγρινίου, αλλά και του ορεινού κεντρικού Ξηρομέρου με τις ακτές τις Αιτ/νίας.
Τώρα που η Ιόνια Οδός είναι πραγματικότητα, εν μέρει αυτό θα επιτευχθεί στο μέλλον, στο Νότιο κομμάτι με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων σύνδεσης της Ιόνιας Οδού μέσω Σταμνάς και σήραγγας Προφήτη Ηλία - Άγιος Δημήτριος - Πλατυγιάλι - Αστακός και στο Βόρειο κομμάτι με την Αμβρακία Οδό, που επιτέλους ξεκόλλησε (πολύ σημαντικό έργο).
Εκεί που θα έχουμε το κενό και το μεγάλο έλλειμμα, είναι στην οδική πρόσβαση στο καλύτερο από αντικειμενική άποψη για τουριστική ανάπτυξη κομμάτι του Δήμου Ξηρομέρου, την Δ.Ε. Αλυζίας (για τρίτους αντικειμενικούς, το καλύτερο κομμάτι στην Δυτική Αιτ/νία).
Τώρα που η Ιόνια Οδός είναι πραγματικότητα, εν μέρει αυτό θα επιτευχθεί στο μέλλον, στο Νότιο κομμάτι με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων σύνδεσης της Ιόνιας Οδού μέσω Σταμνάς και σήραγγας Προφήτη Ηλία - Άγιος Δημήτριος - Πλατυγιάλι - Αστακός και στο Βόρειο κομμάτι με την Αμβρακία Οδό, που επιτέλους ξεκόλλησε (πολύ σημαντικό έργο).
Εκεί που θα έχουμε το κενό και το μεγάλο έλλειμμα, είναι στην οδική πρόσβαση στο καλύτερο από αντικειμενική άποψη για τουριστική ανάπτυξη κομμάτι του Δήμου Ξηρομέρου, την Δ.Ε. Αλυζίας (για τρίτους αντικειμενικούς, το καλύτερο κομμάτι στην Δυτική Αιτ/νία).
Το συγκεκριμένο οδικό έργο Κουβαράς - Μπαμπίνη - Αετός - Αρχοντοχώρι - Μύτικας, μαζί με το έργο της οδικής σύνδεσης του Αστακού και του Πλατυγιαλίου με την Ιόνια Οδό, είναι τα δύο οδικά έργα που η νέα δημοτική αρχή θα πρέπει να τα έχει στην υψηλότερη προτεραιότητα και να διεκδικεί να προχωρήσουν σε αγαστή συνεργασία με τα Υπουργεία και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.