Euroferry Olympia: Απομακρύνεται σύντομα από το Πλατυγιάλι; Αμυδρές ελπίδες για αξιοποίηση του λιμανιού.


Γράφει - σχολιάζει ο Θωμάς Μπαρμπαρούσης.

Μέσα σε δύο με τρεις μήνες το αργότερο, το κουφάρι του Euroferry Olympia θα απομακρυνθεί από το Πλατυγιάλι και ρυμουλκούμενο θα μεταφερθεί στην Αλιάγα της Τουρκίας, όπου και θα διαλυθεί, ακολουθώντας την τύχη ενός άλλου πλοίου του Norman Atlantic,της ίδιας Εταιρείας Grimaldi, που κάηκε ολοσχερώς το Δεκέμβριο του 2014 από φωτιά, που ξέσπασε ενώ έπλεε ανοικτά της Κέρκυρας.
Οι ελληνικές αρχές, που εμπλέκονται στην υπόθεση με τον ένα ή, τον άλλο τρόπο, είναι αισιόδοξες ότι μέσα στους επόμενους δύο, με τρεις μήνες θα έχουν αντιμετωπισθεί όλα τα ζητήματα, κυρίως Νομικής φύσεως, ασφαλιστικών καλύψεων και αποζημιώσεων και δεν θα εγερθούν νέα, που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την απομάκρυνση του πλοίου, που παραμένει στο Πλατυγιάλι για τέσσερις και πλέον μήνες, αποτελώντας έναν εν δυνάμει κίνδυνο μόλυνσης του περιβάλλοντος θαλασσίου χώρου.
Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αισθάνεται βέβαιος ότι, στην πορεία, δεν θα ανακύψουν νέες αξιώσεις από τις θιγόμενες πλευρές, περιλαμβανομένου και του Ελληνικού Δημοσίου, αλλά και δικαστικές εμπλοκές, που αναγκαστικά θα ακολουθήσουν, προς διευθέτηση των απαιτήσεων. Σε μια τέτοια περίπτωση, η χρονική στιγμή απομάκρυνσης είναι επισφαλής και απροσδιόριστη. Στην αντίστοιχη περίπτωση του Norman Atlantic, υπήρξαν τέτοιου είδους εμπλοκές και το κουφάρι του πλοίου παρέμεινε στο Λιμάνι του Μπάρι για, σχεδόν, πεντέμιση χρόνια μέχρι να πλεύσει, ρυμουλκούμενο, για το διαλυτήριο πλοίων της Αλιάγα.
Αυτή τη στιγμή οι διαδικασίες έχουν ‘’κολλήσει’’ λόγω αδυναμίας των ιατροδικαστών να ταυτοποιήσουν τις 8 σωρούς -τριών Ελλήνων και πέντε αλλοδαπών- που βρίσκονται στο Νεκροτομείο της Πάτρας και είναι αποτεφρωμένες. Θα χρειασθεί να εξευρεθούν, άλλοι τρόποι και άλλα μέσα για να γίνει κατορθωτή η ταυτοποίηση. Τρόποι και μέσα, που δεν θα αμφισβητηθούν, γιατί αν αυτό συμβεί, το ζήτημα κινδυνεύει να οδηγηθεί σε τέλμα και σε δικαστικές εμπλοκές, και, σε κάθε περίπτωση, σε χρονοβόρες διαδικασίες.
Πάντως, η πλοιοκτήτρια Εταιρεία, ιταλικών συμφερόντων με έδρα τη Νάπολη, δείχνει να επιδιώκει την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών, το συντομότερο δυνατόν, για δικούς της λόγους, ένας από τους οποίους είναι η οικονομική επιβάρυνση, που της επιφέρει η παραμονή του πλοίου στο Πλατυγιάλι καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες καταβάλλει καθημερινά περί τα 1.000 ευρώ για τον ελλιμενισμό και τις όποιες εξυπηρετήσεις παρέχονται. Μάλιστα, για τη φύλαξη και την εποπτεία του πλοίου έχει φέρει και δικό της προσωπικό από την Ιταλία, που σε εικοσιτετράωρη βάση εποπτεύει το πλοίο, εμποδίζοντας τον οποιοδήποτε να έχει πρόσβαση σε αυτό.
Βέβαια, για να δοθεί η άδεια να ρυμουλκηθεί και να μεταφερθεί θα πρέπει να υπάρξει σχετική γνωμοδότηση από Νηογνώμονα, ότι αυτό είναι εφικτό, με την έννοια ότι δεν συντρέχει κίνδυνος βύθισής του, ενόσω θα πλέει ρυμουλκούμενο. Πέραν τούτου απαίτηση των Αρχών είναι το πλοίο να έχει καθαρισθεί πλήρως και να έχουν απομακρυνθεί οποιαδήποτε υπολείμματα και τμήματα επικίνδυνα να αποσπασθούν, ενόσω το πλοίο θα διασχίζει τη θάλασσα για να φθάσει στον τελικό του προορισμό. Ο καθαρισμός αυτός πρέπει να είναι εξονυχιστικός γιατί είναι δεδομένος ο κίνδυνος, υπολείμματα και αλλά υλικά να πέφτουν στη θάλασσα, κατά τη διάρκεια του πλου. Γίνεται μόνο από εξειδικευμένα συνεργεία και είναι χρονοβόρος και κοστοβόρος.
Σήμερα, πάντως, στο Πλατυγιάλι παραμένει ελλιμενισμένο και πλοίο γεωτρύπανο, που περιμένει και αυτό τη σειρά του για τα διαλυτήρια της Τουρκίας.

Ελπίδες για αξιοποίηση.
Αναμφισβήτητα, θετικό το γεγονός ότι, τον τελευταίο καιρό, το Πλατυγιάλι το ανακαλύπτουν και το χρησιμοποιούν Εταιρείες, που εισάγουν, κυρίως, ζωοτροφές αλλά και τροφές που προορίζονται για ιχθυοτροφεία. Καλαμπόκι, σόγια και σογιάλευρα, φθάνουν από χώρες της Λατινικής Αμερικής για να καλύψουν τις ανάγκες ελληνικών εταιρειών, όπως π.χ. ορνιθοτροφείων αλλά και εισαγωγέων.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, υπάρχει ενδιαφέρον από ιχθυοκαλλιεργητές της Δυτικής Ελλάδας και όχι μόνον, να χρησιμοποιούν το Πλατυγιάλι για εξαγωγές ιχθυηρών προς Ιταλία, ή άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αν θα αποδώσουν ή, όχι οι διαβουλεύσεις, που γίνονται και με την κυβερνητική εμπλοκή, ή καλύτερα διαμεσολάβηση, αυτό θα φανεί στο άμεσο μέλλον.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, από αξιόπιστες πηγές, η πρόσφατη αναφορά του αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης κ. Παπαθανάση, για το Πλατυγιάλι και αξιοποίησή του για τουριστική και ‘’….κάπως επαγγελματική’’ χρήση, αυτή την προσπάθεια αφορούσε.
Μη λησμονούμε ότι η Κυβέρνηση και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχουν ταχθεί, σταθερά, υπέρ της ανάπτυξης του δυναμικού αυτού κλάδου της ελληνικής οικονομίας.

1 σχόλιο:

  1. Άσε μας ρε Θωμά καμαριμ π θελτς να γίνεις δημάρχους …και δε μ λες εσυ με του Μητσοτάκη είσαι η με του ΚΙΝΑΛ τελικά …τι λες εσυ για την ΠΟΑΥ Θωμά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.