Τα επόμενα 5 χρόνια της δημοτικής περιόδου 2024-2028, πολλά μεγάλα και κρίσιμα θέματα για τον Δήμο Ξηρομέρου θα τρέξουν και θα οδηγηθούν προς τη λύση τους, με την δημοτική αρχή Τριανταφυλλάκη να κάνει την δημοτική περίοδο 2019-2023 την προεργασία που απαιτούταν και εκείνες τις ενέργειες, ώστε να δρομολογηθούν δομικές λύσεις και όχι αποσπασματικές, σε κάποια σοβαρά θέματα, τα οποία χρόνιζαν επί μακρόν.
Έτσι έχουμε τα εξής μεγάλα και κρίσιμα θέματα: 1) Λειτουργία βιολογικού Αστακού, μετά την εξασφάλιση μεγάλης χρηματοδότησης περί τις 800.000 € από την διοίκηση Τριανταφυλλάκη από την Περιφέρεια, για την διόρθωση των αστοχιών του έργου και την σύνταξη και ψήφιση του κανονισμού λειτουργίας που έφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο, πρέπει να πάμε στη φάση της δοκιμαστικής και οριστικής λειτουργίας του βιολογικού του Αστακού.
2) Εκτέλεση του έργου του βιολογικού της Δ.Ε Αλυζίας. Μετά την εξασφάλιση χρηματοδότησης πάνω από 12 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης από τη διοίκηση Τριανταφυλλάκη, θα ξεκινήσει η φάση εκτέλεσης του έργου, το οποίο έχει οριστικό ανάδοχο. Με την υπογραφή της σύμβασης το έργο μπορεί να εκκινήσει.
3) Θα πρέπει να προχωρήσουν τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια (Τ.Π.Σ), μετά την ένταξη τον Μάιο του 2022 που κατάφερε η διοίκηση Τριανταφυλλάκη, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση 1.072.374,47 €. Να προχωρήσουν τα σχέδια πόλης Αστακού και Μύτικα. Να καθοριστούν χρήσεις γης για κάθε δραστηριότητα χωριστά, δίνοντας βάρος στην αγροτική και κτηνοτροφική δραστηριότητα και στην ανάπτυξη του θαλάσσιου και παράκτιου χώρου, καθορίζοντας ο Δήμος Ξηρομέρου την αναπτυξιακή κατεύθυνση στα όρια του. Παράδειγμα, το παράκτιο μέτωπο Αστακός - Μύτικας είναι για τουριστική ανάπτυξη, όπως άλλωστε προέβλεπαν και ΟΛΕΣ οι παλαιότερες αποφάσεις και όχι για ιχθυοκαλλιέργειες. Το συγκεκριμένο έργο είναι σήμερα στη φάση της δημοπρασίας με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (Τ.Ε.Ε) να τρέχει τις αναθέσεις των δημοπρασιών.
4) Τον Φεβρουάριο του 2023 με ενέργειες της διοίκησης Τριανταφυλλάκη είχαμε ένταξη για πρώτη φορά στις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ & ΟΧΕ - ΒΑΑ), κατά τη νέα Προγραμματική Περίοδο. Θα πρέπει λοιπόν μέσω των ΟΧΕ να διεκδικηθούν και να εξασφαλιστούν χρηματοδοτήσεις για υποδομές που λείπουν από τον τόπο. Είναι ένα εργαλείο που με πολύ δουλειά μπορεί να φέρει αρκετά χρήματα για δημιουργία αναπτυξιακών υποδομών στον Δήμο.
5) Θα διεκδικηθούν για να προχωρήσουν οι οδικές συνδέσεις: Αστακού - Πλατυγιαλίου με την Ιόνια Οδό, η οδική σύνδεση Δ.Ε. Αλυζίας με την Ιόνια Οδό (κόμβος Κουβαρά), η βελτίωση της οδικής σύνδεσης Μύτικα – Παλαίρου – αεροδρόμιο Ακτίου.
6) Κατοχύρωση του ιδιοκτησιακού του Δήμου, με δήλωση όλης της περιουσίας του στο Κτηματολόγιο, όπου ξεκινώντας από το μηδέν η διοίκηση Τριανταφυλλάκη το 2019, όπου δεν βρήκε να έχει γίνει τίποτα με το Κτηματολόγιο, να συνεχίσει να προχωρά αυτή την πολύ σημαντική υπόθεση. Σύμφωνα με τα άρθρα 12 και 4 του νόμου ΔΝΖ/1912, "για τη σύσταση Δήμων και Κοινοτήτων", είναι ιδιοκτήτης σχεδόν όλων των εκτάσεων της παράκτιας διαδρομής Αστακός - Μύτικας και όλων των εκτάσεων που δεν είναι ιδιωτικά. Ο Δήμος λοιπόν δεν διεκδικεί δημοτικές εκτάσεις, τις έχει με νόμο και με δικαστικές τελεσίδικες αποφάσεις. Αυτό το δεδομένο θα θέσει και το πλαίσιο σε κάποιες παράνομες ενέργειες ιδιωτών επενδυτών, που έρχονται για επενδύσεις και αγνοούν τον ιδιοκτήτη, που είναι ο Δήμος Ξηρομέρου.
7) Εκπόνηση 18 μελετών, μετά την μεγάλη χρηματοδότηση ύψους 418.850,17 € που εξασφαλίστηκε από το Λιμενικό ταμείο τον Οκτώβριο του 2020. Υπάρχει οριστικός ανάδοχος και η εκπόνηση των μελετών θα ξεκινήσει άμεσα. Αφορούν τα παραλιακά μέτωπα Αστακού και Μύτικα, των οποίων η ανάπτυξη θα λειτουργήσει ως αναπτυξιακός μοχλός για όλο τον Δήμο Ξηρομέρου. Μέσα στις 18 μελέτες, είναι το νέο τουριστικό αγκυροβόλιο Μύτικα και η εξέλιξη του λιμένα Αστακού ουσιαστικά σε μία μαρίνα τουριστικών σκαφών. Μετά τις ώριμες σε επίπεδο τευχών δημοπράτησης μελέτες που είναι το ζητούμενο, θα πρέπει να βρεθούν οι ανάλογες χρηματοδοτήσεις.
8) Ενίσχυση της τουριστικής προοπτικής στο παραλιακό μέτωπο, με αξιοποίηση της παραλίας 3,5 χιλιομέτρων της Παλιόβαρκας. Η μελέτη κτηματογράφησης έγινε και πρέπει να εφαρμοστεί καταρχήν η πρόχειρη διάνοιξη του δρόμου, με τοποθέτηση των ορίων του στα σωστά σημεία. Ακολουθεί η μελέτη ανάπλασης και η εύρεση χρηματοδοτικού εργαλείου. Επίσης η αξιοποίηση του Μαραθιά πρέπει σε αυτή την 5ετία να λάβει σάρκα και οστά. Ο Δήμος να καθορίσει τη θέλει να κάνει στο σημείο και να απευθύνει πρόσκληση για ιδιώτες επενδυτές που θα αξιοποιήσουν τον μοναδικό αυτό χώρο, αποδίδοντας και σταθερό έσοδο στον Δήμο. Το ίδιο και με τις παραλίες. Να βγουν από την Κτηματική Υπηρεσία με μέριμνα από τον Δήμο, σε δημοπρασία παραχώρησης χώρου σε παραλίες εκτός οικισμού όπως του Αη Γιώργη στον Αστακό, στο Ασπρογιάλι Καραϊσκάκη, στη Βελά Βασιλόπουλο, στα Λιμανάκια Αρχοντοχώρι κ.λπ.
9) Συνέχιση της προσπάθειας βελτίωσης των οικονομικών του Δήμου, με ακόμη περισσότερη διαφάνεια, με συνέχιση του δεδομένου οι δημοπρασίες να είναι σαφώς περισσότερες από τις απ' ευθείας αναθέσεις και αυτή η διαφορά να αυξηθεί ακόμα περισσότερο, με περισσότερες ακόμα δημοπρασίες και λιγότερες απ' ευθείας αναθέσεις. Υγιή οικονομικά, σημαίνει ότι ο Δήμος θα έχει την δυνατότητα και την ευκαιρία να κάνει όλα όσα απαιτούνται για να βελτιώνει συνεχώς την καθημερινότητα των δημοτών του, το οποίο είναι και το τελικό ζητούμενο, για να μην ξαναφτάσει ποτέ ξανά ο Δήμος Ξηρομέρου να παραδοθεί χρεοκοπημένος, όπως συνέβη τον Σεπτέμβριο του 2019.
10) Επίλυση των προβλημάτων ύδρευσης σε Κοινότητες του Δήμου Ξηρομέρου. Μετά την ένταξη στο Αντώνης Τρίτσης για έργα ύδρευσης που εξασφάλισε η διοίκηση Τριανταφυλλάκη, με ένα πολύ μεγάλο ποσό της τάξης των 6.085.000 €, που αφορά την ολοκλήρωση έργου αντικατάστασης εξωτερικού και εσωτερικού δικτύου Αστακού - ολοκλήρωση έργου ελέγχου διαρροών – τηλεμετρίας, αλλά και της Κανδήλας και του Μύτικα. Το έργο δημοπρατήθηκε, έχει οριστικό ανάδοχο και θα ξεκινήσει η εκτέλεση του.
Η μελέτη του αγωγού του Συνδέσμου Ύδρευσης Κοινοτήτων Ξηρομέρου (ΣΥΚΞ) έχει γίνει και θα πρέπει να βρεθεί χρηματοδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση του έργου, που θα δώσει ποιοτικό νερό σε 8 Κοινότητες της ενδοχώρας του Δήμου μας.
Θα πρέπει να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν οι μελέτες για αντικατάσταση του εξωτερικού αγωγού ύδρευσης Αρχοντοχωρίου, για την αξιοποίηση των πηγών του Βάρνακα, για την νομιμοποίηση πηγών Άνω Κανδήλας και την υδροδότηση Κοινότητας Χρυσοβίτσας, του οικισμού Τεργοβίτσας και της Κοινότητας Καραϊσκάκη.
11) Θα πρέπει να συνεχιστεί η προσπάθεια που ξεκίνησε για αλλαγή του φωτισμού των οικισμών σε led με ιδία χρηματοδότηση, αλλά και με αναζήτηση χρηματοδοτικού εργαλείου. Θα πρέπει να επανέλθει πιθανόν στη συζήτηση, η πιθανότητα λήψης επενδυτικού δανείου, που θα αποπληρώνεται από την οικονομία στην κατανάλωση που θα προκύψει, που το 2020 καταψηφίστηκε από την αντιπολίτευση με μία κοντόφθαλμη και μικροπαραταξιακή λογική.
12) Μετά την προμήθεια νέων απορριμματοφόρων, την ενεργοποίηση του Σημείου Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α) Αστακού και την ενίσχυση της υπηρεσίας, θα πρέπει ο Δήμος να προχωρήσει στην ανακύκλωση με τον μπλε και καφέ κάδο. Στο καφέ κάδο ήδη έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση 307.526,20 € από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας και επίσης έχουν κατατεθεί προτάσεις χρηματοδότησεις στο Αντώνης Τρίτσης για πράσινα σημεία και γωνιές. Θα πρέπει να τρέξει η δημιουργία του ΣΜΑ Αλυζίας, η περαιτέρω ενίσχυση της υπηρεσίας με μόνιμο προσωπικό και μηχανολογικό εξοπλισμό και να βελτιωθεί η διαχείριση των ογκωδών αντικειμένων και των αδρανών υλικών και υλικών κατεδαφίσεων.
13) Θα πρέπει σε συνεργασία με την Περιφέρεια να λειτουργήσουν τα ΤΟΕΒ Φυτειών, Χρυσοβίτσας και Παλαιομάνινας. Ήδη για το ΤΟΕΒ Φυτειών υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Επίσης να προχωρήσει η ενεργειακή αυτονόμηση του Δήμου, μέσω της εξασφαλισμένης συμμετοχής του στο μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο της Περιφέρειας στο Μεσολόγγι, που έγινε επί της διοίκησης Τριανταφυλλάκη.
14) Θα πρέπει να ακυρωθεί το Π.Δ που θεσμοθέτησε την Π.Ο.Α.Υ ΕΧΙΝΑΔΩΝ ΝΗΣΩΝ ΚΑΙ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ, διεκδικώντας ένα άλλο σχεδιασμό, που δεν θα περιλαμβάνει την παράκτια ζώνη Αστακού – Μύτικα και τη Νήσο Κάλαμο, με ζητούμενο την παραμονή και την ανάπτυξη του κλάδου των ιχθυοκαλλιεργειών, σε ένα δικό του ενιαίο χώρο (ιχθυοκαλλιεργητικό πάρκο), μακριά από τις ακτές, με κατοχύρωση των υπαρχουσών θέσεων εργασίας και αύξηση τους, και με τήρηση των νομοθεσιών για την προστασία του περιβάλλοντος. Αυτό είναι εφικτό και ρεαλιστικό και θα γίνει είτε μέσω του ΣτΕ που έχει προσφύγει ο Δήμος, είτε μέσω του ιδιοκτησιακού, μιας και ο Δήμος Ξηρομέρου είναι ιδιοκτήτης σχεδόν όλης της χερσαίας έκτασης του παράκτιου μετώπου Αστακός - Μύτικας και δίχως τη συναίνεση του ιδιοκτήτη, δεν πρόκειται καμία ΠΟΑΥ να προχωρήσει στο χερσαίο χώρο και αυτό θα πρέπει να το καταλάβουν καλά ΟΛΟΙ.
15) Να προχωρήσει περαιτέρω η βελτίωση της αγροτικής οδοποιίας, με εκτέλεση όλων των ενταγμένων σε χρηματοδοτικά εργαλεία έργων και με εξασφάλιση επιπλέον χρηματοδοτήσεων για αγροτικές οδοποιίες, σε ένα Δήμο με σημαντικό αγροκτηνοτροφικό τομέα.
16) Να ξεμπλοκάρουν και να λειτουργήσουν τα σφαγεία του Αστακού, με εξέταση της δυνατότητας εύρεσης ιδιώτη που θα επενδύσει το μεγάλο ποσό που απαιτείται για την ολοκλήρωση τους, που θα αναλάβει την λειτουργία τους, αποδίδοντας και στο Δήμο ένα σημαντικό ετήσιο ποσό.
17) Θα πρέπει ο Δήμος να συνεχίσει την μεγάλη προσπάθεια να στήσει σοβαρές και αξιόπιστες υπηρεσίες, με μόνιμες και εποχιακές προσλήψεις προσωπικού υψηλών προσόντων αλλά και απλών εργαζομένων στην ύδρευση, τον ηλεκτροφωτισμό και την καθαριότητα και με προμήθειες εξοπλισμού. Στις θέσεις ειδικών συνεργατών, να συνεχιστεί η πετυχημένη επιλογή τοποθέτησης ανθρώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και υψηλών προσόντων, με στόχευση την διευκόλυνση υλοποίησης τεχνικών έργων. Δήμος δίχως υπηρεσίες σημαίνει Δήμος ανάπηρος, Δήμος που αδικεί του δημότες.
18) Η αξιοποίηση του ιδιωτικού λιμανιού στο Πλατυγιάλι είναι μεγάλο ζητούμενο και για τον Δήμο Ξηρομέρου. Ο Δήμος Ξηρομέρου θα πρέπει να έχει και άποψη και λόγο στην κατεύθυνση της τουριστικής αξιοποίησης του λιμανιού, που πολλά ακούγονται εδώ και ένα χρόνο, αλλά τίποτα συγκεκριμένο δεν έχουμε δει ακόμη. Ο Δήμος θα πρέπει να φροντίζει να είναι γνώστης και να συμμετέχει στις συζητήσεις και τις διαβουλεύσεις, και να επιδιώκει την τουριστική ανάπτυξη του λιμανιού με όρους βιωσιμότητας και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.
Αυτά είναι τα πιο σοβαρά θέματα, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλα που αφορούν αστικές αναπλάσεις που πρέπει να τρέξουν, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, τα αρχαιολογικά μνημεία, την Παιδεία, τη διαχείριση των αδέσποτων, τη διαχείριση των ανεπιτήρητων παραγωγικών ζώων, τα νεκροταφεία, την πολιτική προστασία, την προστασία του Βελανιδοδάσους, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την αστική οδοποιία όπου είναι δύσκολες οι χρηματοδοτήσεις, την ενεργειακή αναβάθμιση δημοτικών κτιρίων κ.λπ.
Αυτά ενδιαφέρουν τους πολίτες και αυτά είναι τα σημαντικά και η ουσία της πολιτικής. Δεν ενδιαφέρει τον κόσμο τα ευφάνταστα σενάρια, οι φήμες και τα fake news, η παραπολιτική, τα πολιτικά κουτσομπολιά, ποιος θα είναι Δήμαρχος και ποιος βουλευτής σε 5 χρόνια(!!!), ενώ εδώ και μόλις 10 μέρες ανέλαβε η δημοτική αρχή, ποιος και γιατί είναι Αντιδήμαρχος και ποιος Γενικός Γραμματέας, όταν αυτό είναι καθαρά αρμοδιότητα Δημάρχου ο οποίος έχει εντολή να διοικήσει και διάφορα άλλα που κυκλοφορούν προς άγρα εντυπώσεων, αυταρέσκειας, αυτοπροβολής και λίγων κλικ παραπάνω.
Εάν θέλουμε να αξιοποιηθεί και να αναπτυχθεί ραγδαία ο τόπος μας
ΑπάντησηΔιαγραφήη περιοχή των κοινοτήτων απο Κανδήλα έως Μύτικα και εκατέρωθεν δηλαδή του δρόμου
που συνδέει τις δύο κοινότητες του δήμου μας
μπορεί να ξεκινήσει διακοινοτική-συλλογική προσπάθεια ένταξης σε Οικιστικό Σχέδιο Πόλης.
Δύσκολο και πολυσύνθετο διακύβευμα - αλλά όχι και ακατόρθωτο.
Κάτοικος Αλυζίας
Που να γίνει και ο παραλιακός ποδηλατόδρομος Αλυζίας μήκους 3,5 χιλιομέτρων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοδηλατόδρομος 3,5 Κm αποκλειστικά και μόνο για ποδηλάτες και ποδήλατα.
Ποδηλατόδρομος για ποδηλάτες και συμποδηλάτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔέν νομίζω Φίλε μου να υπάρχει επαγγελματίας τουριστικού καταστήματος ή
ΑπάντησηΔιαγραφήιδιώτης οικοπεδούχος με οικόπεδο-πρόσωπο ή φάτσα , στην παραλία
που να μήν συμφωνεί με την δημιουργία αυτού του παραλιακού ποδηλατοδρομου.
έάν υπάρχει τέτοια φάτσα
ΑπάντησηΔιαγραφήάστα φίλε άστα.
Για τα 3,5 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμου , ξεχάστετο, δεν ειναι εύκολη υπόθεση. Μετά απο κάποιες δεκαετίες ίσως.Προς το παρον ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήτίποτε δέν είναι δύσκολο
ΔιαγραφήΣτην γενικη συνελευση του χωριου θα δουμε ποια θεματα ειναι σοβαρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά ειναι τα σοβαρά θέματα φίλε μου. Η διαφορά ειναι στο βαθμό δυσκολίας για την υλοποίηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κάθε υλο-ποίηση είναι το απο-τέλεσμα
Διαγραφήπρο-ηγείται η σκεπτο-ποίηση ή η μυαλο-ποίηση.