Ούτε το λάδι μας δεν μαζεύουμε πλέον.


ΜΥΤΙΚΑΣ PRESS: Η ελαιοκομική περίοδος πλησιάζει και ο κάμπος της Αλυζίας έχει καρπίσει με τον ευλογημένο καρπό της ελιάς. Με αφορμή αυτό, αναδημοσιεύουμε ένα παλιότερο κείμενο.

----------------------

Γράφει ένας αναγνώστης.
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο Blog
παλαιότερα (7 Νοεμβρίου 2011).

Ο Νοέμβριος έχει μπει για τα καλά, ο καιρός θαυμάσιος και στο κάμπο της Αλυζίας, που μοιάζει κατεβαίνοντας από το Πύργο του Αρχοντοχωρίου σαν μία μεγάλη ασημοπράσινη θάλασσα, η ελιά, το ευλογημένο αυτό δέντρο γεμάτο από καρπό έχει έρθει η ώρα του να μαζευτεί.
Θυμάμαι με νοσταλγία αυτή την εποχή που ήμουνα μικρό παιδί, όπου μαζεύαμε τις ελιές, τότε ήταν οικογενειακή υπόθεση. Μας ετοίμαζαν οι δικοί μας για το σχολείο και κατόπιν φεύγανε για το χωράφι, όπου τρέχοντας πηγαίναμε και εμείς με το που τελειώναμε το σχολείο.
Στο κάμπο έβλεπες οικογένειες, συγγενείς, μικρά παιδιά όλοι να μαζεύουν τις ελιές, να ξαποστένουν να τρώνε ανοίγοντας το σακούλι με το πρόχειρο φαγητό που είχε ετοιμάσει η μάνα, άλλοι να χορεύουν, τα μικρότερα παιδιά να παίζουν μεταξύ τους, γέλια, πειράγματα.... Αλλοτινοί χρόνοι. Είπαμε οικογενειακή υπόθεση.
Στα μετέπειτα χρόνια αυτό, το οικογενειακή υπόθεση, άρχιζε λίγο να χάνεται. Άνθρωποι από Κατούνα, Αετό και από τα χωριά της ενδοχώρας του Νομού μας, τέτοια εποχή που ήταν το μάζεμα της ελιάς κατέβαιναν και αναλάμβαναν αυτοί να μαζέψουν τις ελιές παίρνοντας μερίδιο από το λάδι.
Θυμάμαι τον πατέρα μου να συναντιέται και να κανονίζει για το πως θα μαζευτούν τα χωράφια, λέξεις περίεργες για μένα τότε, ''τις έδωσα τιρτάρικες, τις έδωσα μισακές, οι καλαμσάνες θα μαζευτούν τελευταίες'', διαπραγματεύσεις σκληρές.
Προχτές κατεβαίνοντας το Σαββατοκύριακο στο Μύτικα, περνώντας μέσα από το κάμπο της Αλυζίας είδα και πάλι κόσμο να μαζεύει τις ελιές, αλλά η εικόνα ήταν άλλη. Το οικογενειακή υπόθεση δεν υπάρχει πλέον, το μάζεμα της ελιάς είναι ξένη υπόθεση, αλβανική, πακιστανική, αφρικανική ......
Όχι δεν κατηγορώ τους ανθρώπους αυτούς, καλά κάνουν, έχουν ανάγκη και μάλιστα είναι και εργατικότατοι και άξιοι. Απλά σκέφτομαι πως κατάφερε να μας μολύνει όλους τόσο πολύ το μικρόβιο της ''ευκολίας''. Βλέπεις παντού νέους ανθρώπους, στα χωριά μας, στα καφενεία να συζητάτε πως θα παίξουν στοίχημα, πως θα βρουν τον αγώνα που θα γίνει η έκπληξη να πιάσουν την μεγάλη απόδοση. Άλλοι με τις ώρες στην τηλεόραση να βλέπουν αθλητικά, άλλοι αποχαυνωμένοι στο internet. Παιδιά μικρά, ανήλικα με μηχανάκια σαν δαίμονες να πηγαίνουν πάνω κάτω, να ασχολούνται όλη μέρα με το πως θα πειράξουν το μηχανάκι για να γίνει σφαίρα για να κερδίσουν τη κόντρα με το φίλο να του πάρουν τα λεφτά. Πως φτάσαμε εδώ; Υπάρχει ένα φάρμακο να μας γιατρέψει άραγε από αυτή την αρρώστια της ''ευκολίας'';

2 σχόλια:

  1. Ο Πρωτογενής της οικονομίας μας, το λένε όλοι οι οικονομολογοι που γνωρίζουν επιστημένα θέματα περαιτέρω ανάπτυξης της οικονονίας μας,
    ότι ο Πρωτογενης τομέας συντελεί και στην ανάλογα και στην αναπτυξη και όλων των άλλων τομέων, Δευτερογενη και Τριτογενη, τομείς της οικονομίας μας
    καιψσε βαθμό ανάπτυξης ανάλογα βέβαια με κάθε προίον Πρωτογενούς παραγωγής.
    Και αυτήν την θεώρηση των οικομολόγων, όλοι μας ως απλά και λογικά σκεπτόμενοι, συμφωνούμε.
    Σε γενικές γραμμές λοιπόν , λένε νομίζω, ότι όταν παράγεται ενα πρόΐον στον Πρωτογενη τομέα αξίας ας πουμε, πχ 25 ευρώ, στην ολοκληρωμένη αλυσίδα της οικομιας γίνετσι το 25 ευρώ >>>>>> 100 ευρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είμαι και τόσο σίγουρος για το ότι δεν μαζεύουμε τις ελιές μας. Ειδικά πέρυσι πολύς κόσμος κατέβηκε από Αθήνα γι αυτό το λόγο. Νομίζω .
    Βασίλη αν δεν σου κάνει κόπο κάνε ανάρτηση το Λίνκ από τη σημερινή έρευνα της διανεοσις για την αγροτική οικονομία. Πολλά και ενδιαφέροντα ας μην τα γράφουμε εδώ αποσπασματικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.