Αυστηρές κυρώσεις για τους παραβάτες από την ισχύουσα λιμενική διάταξη για το σοβαρό θέμα του κινδύνου από τα απόνερα μεγάλων θαλαμηγών, που διέρχονται από το στενό Καλάμου Λευκάδας - Μύτικας Αιτ/νίας.


Στις 2 Σεπτεμβρίου 2024 ενημερωθήκαμε από τον Δήμο Ξηρομέρου, για την έγκριση του αιτήματος του, για το σοβαρό θέμα του κινδύνου από τα απόνερα μεγάλων θαλαμηγών, που διέρχονται από το στενό Καλάμου Λευκάδας - Μύτικας Αιτ/νίας (δείτε εδώ).
Για όσους δεν γνωρίζουν από πέρυσι έχει τεθεί σε ισχύ (δείτε εδώ το ΦΕΚ) η σχετική λιμενική διάταξη για το στενό Μύτικα - Καλάμου, με απόφαση του Λιμενάρχη Λευκάδας κ. Παναγιώτη Λεονταράκη (Πλωτάρχης Λ.Σ).
Ένα μεγάλο πρόβλημα για τον οικισμό του Μύτικα, αλλά και για τις ακτές του Καλάμου προς τον Μύτικα, που επί πολλά χρόνια και καλοκαίρια, αναστάτωνε την ζωή κατοίκων και επισκεπτών και δημιουργούσε θέματα ασφάλειας για ανθρώπους και περιουσίες, μέχρι κινδύνους απώλειας ανθρώπινης ζωής, υπάρχει πρόβλεψη και αυστηρές κυρώσεις για τους παραβάτες, ενώ πριν δεν μπορούσε κανείς να κάνει τίποτα.

Ακολουθεί η λιμενική διάταξη:
Προϋποθέσεις εκτέλεσης πλόων των πλοίων που διαπλέουν τη θαλάσσια περιοχή, στο στενό μεταξύ Καλάμου Λευκάδας και Μύτικα Αιτ/νίας.

Ο ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

Έχοντας υπόψη:
α) Το άρθρο 141 του Ν.Δ 187/1973(ΦΕΚ Α΄261/73) "περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου"
β) Τα άρθρα 295 και 296 του Γ.Κ.Λ. Λευκάδας (ΦΕΚ 459 Β΄/1978)
γ) Το αρ. πρωτ.: 10633 από 13-08-2024 έγγραφο Δήμου Ξηρομέρου Νομού Αιτωλοακαρνανίας.
δ) Την ανάγκη αντιμετώπισης των κινδύνων (ανθρώπινης ζωής και περιουσίας)που δημιουργούνται από τον υψηλό κυματισμό που προκαλείται λόγω της ταχείας διέλευσης των πλοίων, στον παραθαλάσσιο οικισμό του Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΩ

1. Οι πλοίαρχοι/κυβερνήτες των Ε/Γ-Τ/Ρ-Α/Ψ-Τ/Χ πλοίων/σκαφών ένα (01) ν.μ. πριν την είσοδο τους στη θαλάσσια περιοχή που ορίζεται εσωτερικά των κάτωθι νοητών γραμμών: α) Φανάρι άκρα "Καμηλαύκας" Αιτωλοακαρνανίας με άκρα "Τράχηλος" νήσου Καλάμου Λευκάδας και β) Άκρα "Ασπρογυάλι" νήσου Καλάμου Λευκάδας και την ακτή της Αιτωλοακαρνανίας πίσω από τις βραχονησίδες "κουρούνες" (χαμηλοί βράχοι) στον παράλληλο πλάτους 38ο 39, 06 Β οφείλουν να μεριμνούν για την σταδιακή μείωση της ταχύτητας των υπό την διακυβέρνηση τους πλοίων/σκαφών, ούτως ώστε κατά την είσοδο τους στην ανωτέρω θαλάσσια περιοχή να πλέουν με ταχύτητα όχι μεγαλύτερη των δεκατεσσάρων (14) κόμβων. Όταν τα πλοία/σκάφη προσεγγίζουν την ακτή του οικισμού του Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας σε απόσταση μικρότερη των πεντακοσίων (500) μέτρων, η ταχύτητα τους δεν θα υπερβαίνει τους εννέα (09) κόμβους.
2. Με γνώμονα πάντα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, καθώς και την αποφυγή οιουδήποτε ναυτικού ατυχήματος και προκειμένου εξασφαλισθεί από πλευράς των πλοιάρχων/ κυβερνητών η πιστή τήρηση των προαναφερόμενων, επισημαίνεται ότι η ταχύτητα, των διαπλέοντων αμφότερων κατευθύνσεων, πλοίων δύναται να καταγράφεται από την Υπηρεσία μας με ηλεκτρονικά μέσα (Ραντάρ - αυτόματο σύστημα αναγνώρισης - AIS).
3. Τα προαναφερθέντα μέτρα κρίνεται ότι πρόκειται να συμβάλουν σημαντικά στη μείωση του δημιουργούμενου υψηλού κυματισμού από τα απόνερα των διερχόμενων πλοίων/σκαφών, το οποία μπορεί να προκαλέσουν σημαντικές υλικές ζημιές στα ελλιμενισμένα στους προβλήτες και στο Λιμάνι του Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας σκάφη, στις παρακείμενες παράκτιες επιχειρήσεις, καθώς επίσης να κινδυνέψουν οι λουόμενοι στις παρακείμενες παραλίες.
4. Η Υπηρεσία μας ανεξάρτητα από τις τυχόν συντρέχουσες αστικές, ποινικές και πειθαρχικές ευθύνες κατά την ισχύουσα νομοθεσία, θα επιβάλει στους παραβάτες τις προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 296 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Λευκάδας (ΦΕΚ 459 Β΄/1978).
5. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
6. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο Λιμενάρχης
Πλωτάρχης Λ.Σ.

ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗΣ Παναγιώτης
ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
Ι Αποδέκτες για ενέργεια
1. Διαχειρίστριες εταιρείες Επαγγελματικών Τ/Ρ σκαφών περιοχής μας.
2. Μαρίνα Λευκάδας-Μαρίνα Μεγανησίου-Μαρίνα Βουνάκι.
3. Εταιρείες εκμίσθωσης Θ.Μ.Α. περιοχής μας.
4. Πλοίαρχους Ε/Γ – Δ/Ρ σκαφών περιοχής (μέσω των πλοιοκτητών τους)

ΙΙ Αποδέκτες για κοινοποίηση
1. Υ.ΝΑ.Ν.Π./Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ./ΔΑΝ (υ.τ.α.)
2. Υ.ΝΑ.Ν.Π./Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ./ΔΛΑ Β΄ (υ.τ.α.)
3. Υ.ΝΑ.Ν.Π./Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ./3η ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ. (υ.τ.α.)
4. Υ.ΝΑ.Ν.Π./Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ./Α΄ Λ/Τ ΝΥΔΡΙΟΥ (υ.τ.ε.)
5. ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ.
6. ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ

3 σχόλια:

  1. Όλα καλά και ωραία... Αυτούς που τα αδειάσανε τελευταία τους βρήκανε!....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και με τος χειριστές ταχύπλοων κατι πρέπει να γίνει, δεν είναι δυνατόν να περνάνε με ταχύτητα στα 30 με 30 μέτρα από την ακτή χωρίς να υπολογίζουν τίποτα, ειδικά από τα Δελφίνια μέχρι την Παλιόβάρκα γίνεται το έλα να δεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σήμερα το πρωί η θάλασσα στην περιοχή της Αγίας Σοφίας βτρωμαγε από λύματα που άδειασε κάποιο από τα μεγάλα σκάφη που ήταν απέναντι,

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.