Όπου και αν πάω η Αιτωλοακαρνανία με πληγώνει.


Tου ΣΩΚΡΑΤΗ ΣΤΕΛΛΙΟΥ.

Η παράφραση των στίχων του μεγάλου ποιητή Γ. Σεφέρη χρησιμοποιείται για να καταδείξει το αγεφύρωτο χάσμα όχι μόνο μεταξύ της χώρας μας και των άλλων χωρών, αλλά και μεταξύ των περιφερειών της Ελλάδας. Περιοχές που μέχρι πρότινος παρέμεναν στα αζήτητα με την δημιουργία οδικών αξόνων «ξανανιώνουν».
Ένα πέρασμα από την Εγνατία Οδό πείθει και τον καθένα. Η Καστοριά ξαναμπήκε στον χάρτη, απέχει μισή ώρα από την Εγνατία και δημιούργησε ένα τουριστικό προϊόν που έφερε θέσεις εργασίας και χρήμα στην τοπική οικονομία. Τα Γιάννενα είναι η πόλη με τον μεγαλύτερο ρυθμό εμπορικής ανάπτυξης, ξεπερνώντας σε εμπορικά κέντρα ακόμη και την Πάτρα και με συνεχώς αυξανόμενο τουρισμό. Όλη η Βόρεια Ελλάδα συνδέθηκε γρήγορα και με ασφάλεια μέσω της Εγνατίας. Η Καβάλα έχει γίνει αγνώριστη και δημιουργεί τουριστικό brand name. Η Θάσος αναδεικνύεται σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό και οι υποδομές του νησιού φαντάζουν την Αιτωλοακαρνανία έναν τόπο που είναι τριάντα χρόνια πίσω. Τι συμβαίνει και αυτός ο τόπος αδυνατεί να εκμεταλλευθεί τα πλεονεκτήματά του;
Καταρχήν παραμένει αποκομμένος οδικά. Οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν ωςΓολγοθά το κομμάτι Αντίρριο – Γιάννενα, αλλά και το Πάτρα – Κόρινθος. Έπειτα παραμένει άγνωστη στο ευρύ κοινό καθώς οι προσπάθειες προβολήςήταν μηδαμινές έως ελάχιστες. Επιπρόσθετα, συγκριτικά με άλλους νομούς έχουν γίνει πολύ λιγότερα έργα υποδομών. Όλα αυτά ίσως να είναι απότοκα της αναιμικής διεκδικητικότητας των κατοίκων που δεν έχουν καλλιεργήσει συλλογική συνείδηση αφού οι πολιτικοί ταγοί τους είχαν μάθει με προσωπικά ρουσφέτια. Η έλλειψη διεκδικητικότητας επιφέρει μικρή πίεση στους κοινοβουλευτικούς μας εκπροσώπους όπου εκεί παρατηρείται το δεύτερο μεγάλο έλλειμμα.  Δεν είναι λίγοι όμως όσοι πιστεύουν ότι δεν είναι μόνο στο Κοινοβούλιο το έλλειμμα, αλλά και στην αυτοδιοίκηση. Πόσα χρήματα σπαταλήθηκαν τα τελευταία χρόνια για Δημαρχεία; Πόσα κατευθύνθηκαν σε απευθείας αναθέσεις, έναν νόμιμο τρόπο μοιράσματος χρήματος σε πολλές τσέπες;
Είμαστε πολύ πίσω και θα παραμείνουμε λοιπόν, αν δεν κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να ολοκληρωθεί η Ιόνια οδός. Αν δεν εκμεταλλευτούμε τα νέα μέσα για να προβάλλουμε τον τόπο μας και αν δεν γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί ώστε να μειώσουμε το χάσμα που μας χωρίζει από άλλες περιοχές. Θα γίνουν αυτά; Μέχρι σήμερα φαντάζει ακατόρθωτο.

Πηγή: Εφημερίδα ''ΑΙΧΜΗ''

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.