Η τεχνολογία έχει «κλέψει» από τα παιδιά την ικανότητα να κρατούν το μολύβι τους.



Η εκτεταμένη χρήση τάμπλετ και κινητών με οθόνη αφής από μικρή ηλικία, έχει ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη των μυών του χεριού. Ολοένα και περισσότερα παιδιά δυσκολεύονται να κρατήσουν σωστά στο χέρι τους μολύβια ή στυλό, εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης της τεχνολογίας, επισημαίνουν διακεκριμένοι παιδίατροι στη Βρετανία.
Η υπερβολική χρήση τηλεφώνων και τάμπλετ με οθόνη αφής, αποτρέπει την ανάπτυξη των μυών στα δάχτυλα των παιδιών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν ούτε να συγκρατήσουν, ούτε να χειριστούν σωστά τα απαραίτητα «εργαλεία» κάθε μαθητή: το μολύβι και το στυλό. 
«Τα παιδιά δεν έρχονται πλέον στο σχολείο έχοντας δυνατά και ευλύγιστα δάχτυλα, όπως γινόταν πριν από δέκα χρόνια. Πλέον, τους δίνουμε ένα μολύβι για να γράψουν, αλλά δεν μπορούν να το κρατήσουν επειδή τους λείπουν βασικές δεξιότητες. Προκειμένου να πιάσεις σωστά ένα μολύβι και να το κινήσεις, πρέπει να μπορείς να ελέγχεις σε μεγάλο βαθμό τους μύες στα δάχτυλά σου. Τα παιδιά χρειάζονται ευκαιρίες για να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες», εξηγεί η παιδίατρος Σάλι Πέιν, επικεφαλής του ιδρύματος Heart of England, του Εθνικού Συστήματος Υγείας της Αγγλίας.


Το πρόβλημα, σύμφωνα με την Δρ. Πέιν, είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει δραματικά η καθημερινότητα των παιδιών και τα παιχνίδια στα οποία αφιερώνουν τον χρόνο τους. «Είναι ευκολότερο να χαρίσεις σε ένα παιδί ένα iPad, απ' ότι να το ενθαρρύνεις να παίξει με τουβλάκια, να κάνει χαρτοκοπτική ή να ασχοληθεί με κάποια δραστηριότητα, που θα το βοηθήσει να αναπτύξει τους μύες των χεριών του», επισημαίνει η ίδια. 
Στο κέντρο Heart of England, ο εξάχρονος Πάτρικ συναντά μια φορά την εβδομάδα έναν ειδικό θεραπευτή, που τον βοηθά να αναπτύξει επαρκή δύναμη στον δείκτη του, ώστε να κρατά σωστά το μολύβι.
Η μητέρα του, Λόρα, θεωρεί ότι η αδυναμία του γιου της να το κάνει αυτό μέχρι στιγμής, οφείλεται στα δικά της λάθη. «Κοιτώντας πίσω, μετανιώνω που έδωσα στον Πάτρικ πρόσβαση σε τεχνολογία, χωρίς να τον ενθαρρύνω να παίζει κατά διαστήματα με κανονικά παιχνίδια. Το αποτέλεσμα ήταν, όταν πήγε σχολείο να μην μπορεί να κρατήσει το μολύβι σωστά, παρά την καθοδήγηση των δασκάλων του», αναφέρει η ίδια.
Στην περίπτωση του Πάτρικ, το πρόβλημα έγινε αντιληπτό έγκαιρα από το εκπαιδευτικό προσωπικό και η «ζημιά» που έχει πραγματοποιηθεί είναι απολύτως αναστρέψιμη.
Ωστόσο, θα υπάρξουν σίγουρα αμέτρητες περιπτώσεις μαθητών, που δεν θα τύχουν της ίδιας προσοχής και υποστήριξης, με αποτέλεσμα να μεγαλώσουν χωρίς να μπορέσουν ποτέ να γράψουν σωστά χρησιμοποιώντας μολύβι και χαρτί.

1 σχόλιο:

  1. εκτός αυτών που αναφερονται εδω στην αναρτηση,
    οταν γραφουμε με το στυλό ή ζωγραφίζουμε βγαινει απο μεσα μας και ενα αγχος, ξεφορτιζουμε-ηρεμουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.