Β' ΕΛΜΕ Αιτ/νίας
Δ/νση: Α’ Παρ. Παπαστράτου – Διαλέτη 7 – 1ος όροφος
ΤΚ 30100 ΑΓΡΙΝΙΟ
ΤΗΛ: 26410 24175
e-mail: belmeait@gmail.com
Ιστολόγιο: belmeait.blogspot.com
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ.
Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Ελλάδας απέκλεισε από το ΕΣΠΑ 2014 - 2020 την εκπαίδευση και στους τρεις νομούς, για χρηματοδότηση εργαστηριακού εξοπλισμού (ΤΠΕ, ΕΠΑΛ & Δ.ΙΕΚ).
Σύμφωνα με το ΥΠΠΕΘ http://www.minedu.gov.gr/rss/33435-14-03-18-xrimatodotiseis-gia-eksoplismo-tpe-stin-ekpaidefsi-kai-ergastiriako-eksoplismo-ton-epal-kai-iek-meso-espa-2014-2021, η ΜΟΝΑΔΙΚΗ περιφέρεια που δεν συμπεριλαμβάνεται στο ΕΣΠΑ, χρηματοδότησης εργαστηριακού εξοπλισμού των σχολείων είναι Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας! Δηλαδή θα είναι η μοναδική Περιφέρεια στην οποία δεν θα υλοποιηθεί έργο αναβάθμισης εξοπλισμού σχολικών μονάδων χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 - 2020, για νέο εργαστηριακό εξοπλισμό ΤΠΕ και ΕΠΑΛ – ΙΕΚ!
Συγκεκριμένα από την Επιτελική Δομή του ΕΣΠΑ ανακοινώθηκε ότι 9.328 σχολικές μονάδες Γενικής και Τεχνικής εκπαίδευσης, θα επωφεληθούν από την χρηματοδότηση ύψους 68.651.067 € για προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ στην εκπαίδευση και για προμήθεια και εγκατάσταση εργαστηριακού εξοπλισμού των ΕΠΑΛ και Δημόσια ΙΕΚ, εκτός των σχολείων της Αιτωλ/νίας, Αχαΐας και Ηλείας με ευθύνη της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης Δυτικής Ελλάδας.
Προβλέπονται 47.190.857 € να διατεθούν για την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση (Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια). Ο εξοπλισμός ΤΠΕ περιλαμβάνει Η/Υ – περιφερειακά, εκτυπωτές, βιντεοπροβολείς, διαδραστικά συστήματα, σετ ρομποτικής κ.λ.π.
Επιπλέον τα 21.460.210 € θα διατεθούν για την προμήθεια και εγκατάσταση εργαστηριακού εξοπλισμού των ΕΠΑΛ και ΙΕΚ. Ο εργαστηριακός εξοπλισμός θα καλύπτει τομείς και ειδικότητες, όπως: Πληροφορικής, Ηλεκτρονικής, Ηλεκτρολογίας, Μηχανολογίας, Εφαρμοσμένων Τεχνών, Γεωπονίας, Υγείας και Πρόνοιας, νέων τεχνολογιών κλπ.
Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Ελλάδας είναι εκτιθέμενη ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το ΥΠΠΕΘ και με τον συντονιστικό ρόλο του ΚεΠληΝεΤ Αιτ/νίας για τη Δυτ. Ελλάδα, προχώρησε το Σεπτέμβρη του 2016 (βασιζόμενη στη μελέτη που εκπονήθηκε) σε αποτύπωση των αναγκών εξοπλισμού σχολικών μονάδων (ΤΠΕ & εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης) και ζήτησε από τον κ. Κατσιφάρα (σε σύσκεψη μαζί του) να εκδοθεί η σχετική πρόσκληση ένταξης του έργου αναβάθμισης υποδομών εκπαίδευσης, όπως ορίζει η διαδικασία ΕΣΠΑ 2014 - 2020, ταυτόχρονα την πρόβλεψη των απαραίτητων κονδυλίων για το σοβαρό έργο της αναβάθμισης των σχολικών εργαστηρίων, από το συνολικό ποσό του νέου ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας, κάτι που όμως δεν έπραξε…
Ο προγραμματισμός και η μελέτη της Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας υπολόγισε, ότι για την κάλυψη των αναγκών σε νέο εργαστηριακό εξοπλισμό πληροφορικής σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και των ειδικοτήτων ΕΠΑΛ της Δυτ. Ελλάδας θα χρειαστούν 3,5 - 4 εκατ. ευρώ.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι σχολικές μονάδες της περιφέρειάς μας δεν θα αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό τους (το μεγαλύτερο μέρος αυτού έχει αποκτηθεί στο διάστημα 2004 - 2006), πριν το 2023 αν και εφόσον προκύψει νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ που να περιλαμβάνει αντίστοιχη δράση (εξοπλισμού Η/Υ και εργαστηρίων ΕΠΑΛ), κάτι πουν εξοργίζει και προκαλεί.
Σε κάθε περίπτωση η διαφαινόμενη υποβάθμιση του τομέα των εργαστηρίων και των άλλων υποδομών των σχολείων στην Περιφέρειά μας, καθώς και ο κίνδυνος να συγχωνευτούν - κλείσουν ορισμένα περιφερειακά ΕΠΑΛ από έλλειψη εργαστηριακού εξοπλισμού την ευθύνη θα φέρουν αποκλειστικά ο κ. Περιφερειάρχης και όλοι αυτοί οι θεσμικοί παράγοντες, που δεν θα απαιτήσουν την άμεση ένταξη χρηματοδότησης στο ΕΣΠΑ εκσυγχρονισμού των εργαστηρίων των σχολείων της Περιφέρειάς μας, τουλάχιστο σύμφωνα με την πρόταση της υπηρεσίας.
Μετά τις αντιδράσεις (σχετική επερώτηση περ. συμβούλων, εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ), ανακοινώθηκε σήμερα στα ΜΜΕ ότι θα προβλεφθούν 2 εκ. περίπου για τον σύγχρονο εξοπλισμό των σχολείων και τον εργαστηριακό εξοπλισμό των ΕΠΑΛ - ΙΕΚ της Περιφέρειας, αντί του ποσού των 4 εκ. που προβλέπει η μελέτη του Υπουργείου και οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων, που απαιτούν την εξολοκλήρου κάλυψή τους.
Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να μετατραπεί το δικαίωμα των μαθητών για σύγχρονα εργαλεία μάθησης σε «επαιτεία» και σε υπόθεση ευκαιριακού παραγοντισμού με τα διάφορα ψίχουλα που ανακοινώνονται μάλιστα εκ των υστέρων μετά τις συντεταγμένες αντιδράσεις των ΕΛΜΕ και των αιρετών εκπροσώπων μας της Δυτικής Ελλάδας.
Οι πρακτικές και οι αντιλήψεις αυτές για την εκπαίδευση, εκτός των άλλων είναι που έχουν οδηγήσει το εκπαιδευτικό κίνημα να διαφωνεί με κάθε σκέψη υπαγωγής των σχολείων, με οποιοδήποτε σχέση στην περιφερειοποίηση πέρα και έξω από τις δημόσιες δομές του Υπουργείου Παιδείας.
Επειδή θεωρούμε ότι η απώλεια χρηματοδότησης, για την αναβάθμιση των υποδομών της παρεχόμενης εργαστηριακής εκπαίδευσης και την ανάπτυξη σύγχρονων δεξιοτήτων στους μαθητές της δημόσιας εκπαίδευσης και της Δυτικής Ελλάδας, είναι σοβαρό θέμα για τα σχολεία, για αυτούς τους λόγους το Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ και ΑΠΑΙΤΕΙ την πρόβλεψη των 3,5 - 4 εκ ευρώ για το έργο και δεν δέχεται καμία έκπτωση στην εκπαίδευση των μαθητών της περιοχής μας.
Παράλληλα απαιτούμε τη χρηματοδότηση των σχολείων και της εκπαίδευσης συνολικότερα από τον κρατικό προϋπολογισμό με έναν μακροπρόθεσμο εθνικό σχεδιασμό για δωρεάν δημόσια παιδεία για όλα τα παιδιά που θα παρέχεται αποκλειστικά από το Υπουργείο Παιδείας.
Το ΔΣ της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας, σε συντονισμό με τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ της Δυτ. Ελλάδας, καταγγέλλει τον εμπαιγμό από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Δυτ. Ελλάδας και δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ανάδειξη προς όλους τους αρμόδιους φορείς και την κοινωνία αυτού του κορυφαίου θέματος. Η ευθύνη της περαιτέρω υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης και ειδικότερα της ΤΕΕ θα καταλογιστεί στο ακέραιο στους αυτό-διοικητικά και πολιτικά υπεύθυνους.
Καλούμε τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, κ. Κατσιφάρα να απαντήσει δημόσια:
1. Γιατί είμαστε η μοναδική Περιφέρεια που δεν εντάχθηκε στην τρέχουσα χρηματοδότηση;
2. Ποιες ενέργειες δεν έγιναν και ποιος έχει την ευθύνη;
3. Υπήρχε συγκεκριμένη σκοπιμότητα ή αποτελεί πράξη ελλιπούς οργάνωσης;
Καλούμε επίσης το Υπουργείο Παιδείας και όλους του βουλευτές να πάρουν σαφή θέση στο ζήτημα, που εξοργίζει, απαξιώνει και υποβιβάζει την εκπαιδευτική κοινότητα και όλη την κοινωνία της Δυτικής Ελλάδας.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.