Πράσινο Ταμείο: Χρηματοδότηση Δήμων για Περιβαλλοντικές Δράσεις.



Δύο νέα προγράμματα προϋπολογισμού 55 εκ. ευρώ για όλους τους Δήμους της χώρας αποφάσισε το Πράσινο Ταμείο.
Το Ταμείο εκδίδει πρόσκληση στους Δήμους όλης της Επικράτειας για την υποβολή προτάσεων προς ένταξη, ώριμων έργων αστικών αναπλάσεων όπως:
  • Αναβαθμίσεις, παρεμβάσεις κοινοχρήστων χώρων με πάρκα – πλατείες – πεζοδρόμους – παιδικές χαρές.
  • Έργα ποδηλατοδρόμων.
  • Παρεμβάσεις διευκόλυνσης της πρόσβασης εμποδιζόμενων ατόμων.
  • Ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών κτιρίων.
  • Χώροι στάθμευσης.
  • Ανακαίνιση ή αποκατάσταση όψης κτιρίων ιδιοκτησίας ΟΤΑ.
  • Απομάκρυνση αμιάντου κλπ.
Το χρονικό περιθώριο υποβολής αιτημάτων ένταξης είναι από 2 Δεκεμβρίου 2019 έως τις 8 Μαΐου 2020. Σε ορισμένες περιπτώσεις η χρηματοδότηση δύναται να φθάσει το 100% των έργων.
Να σημειωθεί ότι η απόφαση της πρόσκλησης ένταξης των προαναφερόμενων έργων, ύψους 55 εκατ. ευρώ, ελήφθη κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Πράσινου Ταμείου, μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα από τη συγκρότησή του.
Η δεύτερη πρόσκληση αφορά στο πρόγραμμα Καινοτόμων Δράσεων με τους Πολίτες, με δικαιούχους ΜΚΟ, ΑΜΚΕ, ΚΟΙΝΣΕΠ, Κοινωφελή Ιδρύματα ή συμπράξεις τους με Ο.Τ.Α., Πανεπιστήμια κλπ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του εν λόγω Προγράμματος είναι 1 εκατ. ευρώ και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτημάτων ένταξης είναι η 14η Φεβρουαρίου 2020.
Σε αυτό το Πρόγραμμα θα εντάσσονται ολοκληρωμένες προτάσεις ανάπτυξης δράσεων για την:
  • Κλιματική αλλαγή.
  • Απόσυρση πλαστικών μιας χρήσης.
  • Κυκλική οικονομία.
  • Ηλεκτροκίνηση.
  • Αναβάθμιση οικιστικού περιβάλλοντος.
  • Προστασία φυσικού περιβάλλοντος.
  • Προστασία και διατήρηση βιοποικιλότητας κλπ.
  • Βόρειος Ποδηλατικός Άξονας – Διαδρομές Eurovelo.
Το Πράσινο Ταμείο αποφάσισε τη δέσμευση ποσού 10 εκ. ευρώ για την εκπόνηση επικαιροποιημένης μελέτης, καθώς και την εκτέλεση του έργου του Βορείου Ποδηλατικού Άξονα «Γκάζι – Κηφισιά», που θα ολοκληρώσει τον ενιαίο – πλέον – ποδηλατόδρομο «Φαληρικός Όρμος – Κηφισιά».
Το βόρειο τμήμα θα έχει μήκος 16,5 χιλιόμετρα και η υφιστάμενη μελέτη προβλέπει τη διέλευσή του από τους σταθμούς ΗΣΑΠ Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια (μέσω των οδών Αθηνάς και Γ΄ Σεπτεμβρίου), Περισσός, Πευκάκια, Ν. Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.
Η εκτέλεσή του έργου είχε ανασταλεί εδώ και αρκετά χρόνια και με την απόφαση αυτή το Πράσινο Ταμείο εξασφαλίζει οριστικά τη χρηματοδότησή του.
Στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκαν διεξοδικά κατατεθειμένες προτάσεις για ανάπτυξη νέων δικτύων ποδηλατοδρόμων στη χώρα, που αποτελούν μα από τις βασικές προτεραιότητες της περιβαλλοντικής πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Ειδικότερα, αποφασίσθηκε η εξασφάλιση χρηματοδοτικού εργαλείου μελετών για 2 Διαδρομές στην Ελλάδα που θα διέρχονται από 7 Περιφέρειες της χώρας:
Διαδρομή 1η: θα διέρχεται από την περιφέρεια Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου (βόρεια) και θα καταλήγει στην Αθήνα.
Διαδρομή 2η: θα εισέρχεται από την Κεντρική Μακεδονία και θα διέρχεται από Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα με κατάληξη πάλι την Αθήνα.
Η συγκεκριμένη απόφαση για τις 2 διαδρομές, συνδέεται με το ολοκληρωμένο ποδηλατικό δίκτυο που διατρέχει την Ευρώπη, το Eurovelo. Περιλαμβάνει 15 διαδρομές φιλικές στο ποδήλατο, συνολικού μήκους 70.000 χλμ. Από αυτό έχουν ήδη κατασκευαστεί περί τα από 45.000 χλμ.

Μελέτη ανάδειξης Κλασσικής Μαραθώνιας Διαδρομής.
Τέλος, από το Πράσινο Ταμείο αποφασίσθηκε η χρηματοδότηση της μελέτης ανάδειξης της Κλασσικής Μαραθώνιας Διαδρομής. Στόχος του τελικού έργου θα είναι η εξασφάλιση της άρτιας διεξαγωγής του Μαραθωνίου και παράλληλα της ομαλής, οδικής λειτουργίας του άξονα. Γνώμονας η ανάδειξη του ισχυρού συμβολισμού της διαδρομής του Κλασσικού Μαραθωνίου και η παροχή ιστορικής και πολιτιστικής ενημέρωσης στους επισκέπτες του χώρου κατά μήκος της.

2 σχόλια:

  1. εκτός από το θέμα του αμιάντου το οποίο δεν γνωρίζω αν και κατά πόσο μας απασχολεί στο Μύτικα (εννοώ αν έχουμε πρόβλημα), όλα τα άλλα είναι μέσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρόγραμμα ιδανικό να αλλάξει τη μορφή όχι μόνο του μυτικα μα και όλου του Δήμου μας. Το New Green deal θα είναι το ιδανικό χρηματοδοτικο όχημα τα επόμενα χρόνια. 1 τρις ευρώ από την εε για πράσινα προγράμματα. Απευθείας από την εε. Χωρίς την παρέμβαση των κρατών μελών στην διάρθρωση των προγραμμάτων. Μεγάλη ευκαιρία για τους οτα που έχουν όρεξη για δουλειά. Παρακολουθειστε το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.