Του Βασίλη Σούλα.
Τακτικό μέλος Δ.Σ.
Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου.
Ενημερώνω τους συμπατριώτες μου, ότι την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου στις 03:00 μ.μ., στο Δημοτικό Κατάστημα Αστακού, είχαμε Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου, με δύο από τα έξι συνολικά θέματα να είναι πολύ σημαντικά και ζωτικά για τον Μύτικα. Όπως κάθε φορά, έτσι και τώρα δημοσιοποιώ παρακάτω προς εσάς τους συμπατριώτες μου τις απόψεις μου για όλα τα θέματα της συζήτησης που έλαβα μέρος, καθώς και περιληπτική ενημέρωση.
Στο στάδιο των ερωτήσεων - τοποθετήσεων, που έλαβε χώρα στο τέλος του Συμβουλίου, λόγω στο ότι στο 1ο θέμα ο μελετητής για τον καθορισμό της χερσαίας ζώνης ο κ. Κάκκος που παρευρίσκονταν, είχε ραντεβού και έπρεπε ευθύς αμέσως να φύγει, έθεσα δύο θέματα που αφορούν τον Μύτικα. Την αναγκαιότητα άμεσης φωτοσήμανσης του βουλιαγμένου λιμανιού του Μύτικα, για το οποίο φέρουμε ευθύνη αν τυχόν συμβεί κάτι εκεί πάνω βράδυ χωρίς φωτοσήμανση. Δεν ξέρω πως κοιμούνταν τα βράδια οι προηγούμενοι διοικούντες, όταν για πολύ καιρό εκεί δεν άναβαν φώτα, εμείς αυτό πρέπει να το λύσουμε. Μάλιστα έδωσα συγκεκριμένες προτάσεις από πιθανά υλικά, ανθεκτικά σε θαλάσσιο περιβάλλον που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε, ώστε να δώσουμε μία αξιόπιστη λύση. Το θέμα τις επόμενες ημέρες θα λυθεί.
Επίσης έθεσα το θέμα των ογκωδών που βρίσκονται από τον Απρίλιο στο λιμάνι του Μύτικα και πρέπει να μαζευτούν, γιατί είναι σε πολύ κεντρικά και εμφανή σημεία και οι πολίτες ενοχλούνται, διαμαρτύρονται και δικαίως. Και γι αυτό τις επόμενες ημέρες θα δρομολογηθεί η λύση του.
Στα θέματα ημερήσιας διάταξης:
1. ΕΠΑΝΥΠΟΒΟΛΗ ΦΑΚΕΛΟΥ ΓΙΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ ΜΥΤΙΚΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. 57314 ΕΞ 2019/28.05.2019 ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.
Η τοποθέτηση μου για τα πρακτικά: Αποδείχτηκε από την εξέλιξη ότι η διαδικασία που ακολούθησε η προηγούμενη διοίκηση ήταν λάθος, γι αυτό και ο φάκελος μας δεν έγινε δεκτός. Οφείλουμε να ξεκινήσουμε την διαδικασία εξ αρχής ώστε να καθοριστεί η χερσαία ζώνη του λιμανιού του Μύτικα, ώστε αφενός να μπορέσουμε να παρέμβουμε στο λιμάνι, ορίζοντας κανόνες που θα βοηθήσουν στην καλύτερη διαχείριση του που σήμερα είναι ανύπαρκτη και αφετέρου να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε οικονομικούς πόρους για ανάπτυξη του λιμανιού του Μύτικα από τα διάφορα προγράμματα που τρέχουν. Ψηφίζω θετικά.
Περιληπτική ενημέρωση: Η διαδικασία της προηγούμενης διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου υπό την Προεδρία του κ. Γαλούνη που ακολουθήθηκε αποδείχτηκε παντελώς λάθος, παρά τις προεκλογικές υποσχέσεις που παρουσίασαν ως τελειωμένη την υπόθεση, ενώ ήταν ήδη γνωστή η αρνητική εισήγηση της Κτηματικής Υπηρεσίας. Το επίσημο έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών με αρ. πρωτ. 57314/28.05.2019 είναι σαφέστατο. Η αρνητική εισήγηση της Κτηματικής Υπηρεσίας ήταν αναμενόμενη, διότι ο νόμος προβλέπει ότι μόνο νόμιμες και μόνο λιμενικές εγκαταστάσεις μπορεί να περιλαμβάνονται σε καθορισμό χερσαίας ζώνης. Ο μελετητής κ. Κάκκος ενημέρωσε ότι η διαδικασία επανεκκινεί, μαζί με τον άμισθο σύμβουλο του Δήμου συντοπίτη μας κ. Πουρνάρα, παρουσίασαν ποια είναι η σωστή διαδικασία και τι απαιτείται για να πάμε σωστά και νόμιμα, ώστε επιτέλους να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Θα καθοριστεί η χερσαία ζώνη στο υπάρχον ανατολικό λιμάνι του Μύτικα και πιθανόν επί της ζώνης κριπιδώματος στον Άγιο Νικόλα.
Στο Δ.Σ. βρίσκονταν και εκ μέρους των επαγγελματιών, ο κ. Γιώργος Λιότος και μακάρι σε όλα τα συμβούλια να παρίστανται όσον το δυνατό περισσότεροι φορείς και απλοί πολίτες. Η φιλοσοφία του νέου Δ.Σ. είναι να δίνεται ο λόγος ελεύθερα και να ακούμε τις παρεμβάσεις όλων των πολιτών στα Δ.Σ. που είναι ανοικτά για τους πολίτες. Ο κ. Λιότος ζήτησε να προχωρήσει αυτή η υπόθεση, ώστε αν γίνεται να προλάβουμε το καλοκαίρι, για να μπορέσουμε να κάνουμε κάποιες παρεμβάσεις όσον αφορά την ευταξία και την λειτουργία του λιμανιού, αναφέροντας συγκεκριμένες παρεμβάσεις.
2. ΥΠΟΒΟΛΗ ΦΑΚΕΛΟΥ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΙΜΕΝΟΛΕΚΑΝΗΣ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ ΜΥΤΙΚΑ.
Η τοποθέτηση μου για τα πρακτικά: Η θετική μου ψήφος είναι αυτονόητη. Πρέπει με σοβαρότητα να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια νομιμοποίησης του σταματημένου από το ΣτΕ δυτικού λιμανιού του Μύτικα. Να συντάξουμε το φάκελο νομιμοποίησης με βάση το άρθρο 86 του Ν. 4504/2017, να πιέσουμε με κάθε τρόπο ώστε η αίτηση μας νομιμοποίησης να ευδοκιμήσει και να ενημερώσουμε τον κόσμο του Μύτικα με κουβέντες αληθινές τι πραγματικά μπορεί να γίνει σε αυτή την υπόθεση, αν μπορεί πλέον να γίνει κάτι. Ο Μύτικας από το 2005 έχει πάθει μία μεγάλη περιβαλλοντική, οικονομική και αναπτυξιακή καταστροφή από αυτό το θέμα.
Περιληπτική ενημέρωση: Το θέμα αναλύθηκε πολύ λεπτομερώς και με στοιχεία από τον κ. Πουρνάρα ο οποίος είπε ότι μπορούμε να υποβάλλουμε πλήρη φάκελο νομιμοποίησης με βάση το άρθρο 86, γιατί αυτά που ζητά ως συνοδευτικά ο νόμος τα έχουμε όλα, απλά το άρθρο 86 αναφέρεται σε λιμένες διεθνούς ενδιαφέροντος, εθνικής σημασίας και μείζονος ενδιαφέροντος και θα εξαρτηθεί από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας αν θα ευδοκιμήσει η αίτηση μας. Εκ μέρους των επαγγελματιών ο κ. Γιώργος Λιότος, είπε ότι αναμφίβολα πρέπει να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια για νομιμοποίηση, να παίξουμε το τελευταίο μας χαρτί δυνατά όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
3. ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΟΙΚ. ΕΤΟΥΣ 2019.
Η τοποθέτηση μου για τα πρακτικά: Ψηφίζω θετικά την προτεινόμενη αναμόρφωση, μιας και εξυπηρετεί ανάγκες λειτουργίας του Λιμενικού Ταμείου.
4. ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΠΑΡΟΧΩΝ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΣΤΑΚΟΥ.
Η τοποθέτηση μου για τα πρακτικά: Στις πρόσφατες προτάσεις μου ήταν και αυτό. Δεν νοείται να παρέχουμε δωρεάν ρεύμα και νερό στο λιμάνι του Αστακού, αλλά και του Μύτικα. Στον Αστακό έχουμε καθορισμένη χερσαία ζώνη και pillars και θα μπορούσε να εξεταστεί η θέσπιση και εφαρμογή λιμενικού τέλους ύδρευσης και ρεύματος. Αυτό δεν έχει γίνει και θα πρέπει να υπάρχει μία μέριμνα για αυτούς που θέλουν ρεύμα και νερό και θέλουν να πληρώσουν. Στον Μύτικα τα πράγματα είναι χειρότερα. Δεν υπάρχει χερσαία ζώνη, υπάρχει μόνο ένα pillars και έχουμε δρόμο να διανύσουμε μέχρι να καθοριστεί η χερσαία ζώνη. Ψηφίζω θετικά.
5. ΟΡΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ 'ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ' (Π∆Ε 2018ΣΕ18900029).
Η τοποθέτηση μου για τα πρακτικά: Πρόκειται για τυπική εκ του νόμου υποχρέωση να ορίσουμε αυτό το πρόσωπο. Ψηφίζω θετικά την πρόταση του Προέδρου.
6. ΟΡΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ 'ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΛΩΤΩΝ ΕΞΕΔΡΩΝ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ' (Π∆Ε 2018ΣΕ18900030).
Η τοποθέτηση μου για τα πρακτικά: Πρόκειται για τυπική εκ του νόμου υποχρέωση να ορίσουμε αυτό το πρόσωπο. Ψηφίζω θετικά την πρόταση του Προέδρου.
Δεν ξέρω αν το λιμάνι είναι μόνιμο η όχι ,αυτό του ξέρω είναι το λιμάνι σταμάτησε από κατοίκους του Μύτικα και έχει της συνέπειες για την περιοχή όλα αυτά τα χρόνια .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστος.Ασχημο οπως το εκανε η προηγουμενη ηγεσια του δημου αλλα βαλανε κσι οι κατοικοι του Μυτικα το χερακι τους.
Διαγραφή