Ερώτηση Βουλευτή Αιτ/νίας κ. Δημήτρη Κωνσταντόπουλου: Επιλογή του Πλατυγιαλίου Αστακού για την υλοποίηση της επένδυσης κατασκευής εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.


ΕΡΩΤΗΣΗ 
Προς
τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη.
τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη.

Θέμα: Επιλογή του Πλατυγιαλίου Αστακού για την υλοποίηση της επένδυσης κατασκευής εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Ναυτιλιακή Βιομηχανική Περιοχή Πλατυγιαλίου Αστακού (ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ.) στην Αιτωλοακαρνανία ιδρύθηκε το 1984 και έχει τεθεί στο επίκεντρο πολλών επενδυτικών συζητήσεων, χωρίς ωστόσο να έχει ευοδωθεί κάποια από αυτές.
Το 2019 με Κοινή Υπουργική Απόφαση άλλαξαν οι περιβαλλοντικοί όροι της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου Αστακού, ώστε να είναι εφικτή η δημιουργία μονάδας αποθήκευσης φυσικού αερίου και μονάδας ηλεκτροπαραγωγής, χωρίς και πάλι να έχει υπάρξει κάποια σχετική εξέλιξη. Η ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου συνιστά ελεύθερη ζώνη βιομηχανίας και εμπορίου και το λιμάνι του Πλατυγιαλίου, αποτελεί πύλη της χώρας προς τα δυτικά. Η έκταση της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. και η στρατηγική της θέση, δημιουργούν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για την περιοχή.
Το τελευταίο διάστημα η ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου Αστακού εξετάζεται ως πιθανή περιοχή για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next t. GO SE. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης το εθνικό όφελος από την επένδυση θα είναι πολλαπλό. Πρώτον, θα δημιουργηθούν άμεσα 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ υπολογίζεται οι έμμεσες να φτάσουν τις 5.000. Και δεύτερον, θα αναπτυχθούν στην περιοχή του εργοστασίου και άλλες επενδυτικές εταιρείες για την παραγωγή πρώτων υλών που θα τροφοδοτούν το εργοστάσιο και άλλους σταθμούς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Η προοπτική που διανοίγεται για την περιοχή που θα επιλεγεί είναι εξαιρετικά ευοίωνη.
Για την Αιτωλοακαρνανία, μια τέτοια μεγάλη επένδυση θα μπορούσε να συμβάλει καταλυτικά στην αντιμετώπιση της αυξανόμενης ανεργίας και στην ανάπτυξή της, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα η βιοτεχνική και βιομηχανική ανάπτυξη στην περιοχή είναι ατονική. Αλλά και η ίδια η επένδυση θα μπορούσε να ωφεληθεί από τις υποδομές της Αιτωλοακαρνανίας, όπως τους μεγάλους οδικούς άξονες Βόλου-Λαμίας-Πλατυγιαλίου-Αστακού που βρίσκονται προς κατασκευή και πρόκειται να συνδεθούν με την Ιόνια Οδό, ή το αεροδρόμιο του Ακτίου.

Κατόπιν των παραπάνω, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
  • Υπάρχει εμπλοκή των αρμόδιων Υπουργείων ή άλλου δημόσιου φορέα στην επιλογή της περιοχής υλοποίησης και στη χωροθέτηση της επένδυσης σχετικά με την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων; 
  • Αν ναι, εξετάζεται η υλοποίηση της επένδυσης στην ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου-Αστακού, η οποία λόγω της θέσης και των χαρακτηριστικών της προσφέρεται για μια τέτοια επένδυση και θα φέρει ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα; 
  • Σε ποιο στάδιο βρίσκονται σήμερα τα συναρμόδια υπουργεία αναφορικά με την εξέταση της περιοχής υλοποίησης της επένδυσης και με ποιους όρους και προϋποθέσεις θα γίνει η επιλογή της περιοχής; 

Ο ερωτών βουλευτής

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.