Προχωρά απρόσκοπτα το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία του Δήμου Ξηρομέρου και μιλάμε για τον βιολογικό καθαρισμό Βάρνακα, Κανδήλας και Μύτικα συνολικού προϋπολογισμού 12.457.520 € χωρίς ΦΠΑ και κάποια στιγμή με το καλό, οι εργασίες θα εκκινήσουν και στον Μύτικα, με την κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης και των αντλιοστασίων που θα στέλνουν τα λύματα του οικισμού, στην Μονάδα Επεξεργασίας των Λυμάτων στο ''Πλατανάκι''.
Η δημοτική αρχή Τριανταφυλλάκη πιστώνεται την επιτυχία ανάστασης ενός έργου που ήταν στα αζήτητα και βαλτωμένου, του μεγαλύτερου έργου σήμερα στην Αλυζία.
Από την πρώτη μέρα που ανέλαβε το 2019, ασχολήθηκε, δούλεψε, ωρίμασε μελέτες, ανέσυρε το έργο από τα αζήτητα, έκανε την πλήρη πρόταση της στο Ταμείο Ανάκαμψης, προβλέποντας και φωτοβολταϊκό πάρκο για να πέσει το κόστος στη περίοδο λειτουργίας του, εξασφάλισε χρηματοδότηση πάνω από 12 εκατ. ευρώ, δημοπράτησε, συμβασιοποίησε και αυτή την στιγμή το έργο εκτελείται με ταχείς ρυθμούς, παρά τα εμπόδια που προσπάθησαν να βάλουν κάποιοι, κάτι που χαροποιεί κάθε υγιώς σκεπτόμενο δημότη.
Σε αυτό το σημείο θέλουμε να βάλουμε στη συζήτηση την μοναδική ευκαιρία που γεννά η εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου, ώστε επιτέλους να εφαρμοστεί το ισχύον Σχέδιο Πόλης, το οποίο ο Μύτικας έχει την τύχη να διαθέτει από το 1936, με Πρόεδρο τότε του Μύτικα τον αείμνηστο Αλκιβιάδη Μπουλιέρη.
Είναι μοναδική ευκαιρία παράλληλα με την κατασκευή του αποχετευτικού δικτύου, να υπάρξει διάνοιξη των δρόμων και των κοινόχρηστων χώρων, με την σύνταξη πράξεων αναλογισμού και προσκύρωσης αλλά και σε εκείνες τις απλές περιπτώσεις, όπου συνδημότες μας οι οποίοι για να λάβουν οικοδομική άδεια και να χτίσουν στα ρυμοτομούμενα οικόπεδα τους, παραχώρησαν με συμβολαιογραφική πράξη σε κοινή χρήση μέρος του οικοπέδου τους στο σημείο που διέρχεται δρόμος.
Φράχτες, κατασκευές, παραπήγματα και πάσης φύσεως παράνομες παρεμβάσεις και καταλήψεις ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ, σε σημεία όπου διέρχονται αδιαμόρφωτοι σήμερα δρόμοι του Σχεδίου Πόλης, πρέπει να απομακρυνθούν και να διανοιγούν ΑΜΕΣΑ οι δρόμοι, έστω και με υποτυπώδη διαμόρφωση στην αρχή.
Κάποιοι δρόμοι έχουν μεγαλύτερη προτεραιότητα, είναι οι βασικές οδοί, που η διάνοιξη τους θα βοηθήσει να ανασάνει ο οικισμός και κάποιοι έχουν μικρότερη προτεραιότητα. Σε κάθε περίπτωση στόχος πρέπει να είναι η διάνοιξη ΟΛΩΝ των δρόμων, ώστε να οριοθετηθεί επιτέλους ένα πλαίσιο ανάπτυξης του οικισμού.
Ο οικισμός του Μύτικα σήμερα ασφυκτιά τόσο πολύ, που η καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών κάθε χρόνο γίνεται όλο και πιο δύσκολη.
Επίσης και στο σχέδιο του νέου οικισμού της Παναγούλας, που σχεδόν εφάπτεται του υπάρχοντος σχεδίου πόλης Μύτικα (αν εγκρινόταν η επέκταση του σχεδίου πόλης Μύτικα του 1994, θα εφάπτονταν πλήρως) και εκεί θα πρέπει να διανοιγούν κάποιοι κομβικοί δρόμοι που σήμερα είναι κλειστοί. Αν συμβεί αυτό, θα ανακουφίσουν την καθημερινή λειτουργία του οικισμού και θα αλλάξουν άρδην την σημερινή εικόνα, όπου ο παραλιακός στενός δρόμος στον κάτω Μύτικα, δέχεται όλο τον κυκλοφοριακό φόρτο.
Εκτιμούμε ότι έχει φτάσει ο καιρός να προχωρήσει η πλήρης εφαρμογή του υπάρχοντος Σχεδίου Πόλης Μύτικα, υπάρχει η βούληση από την παρούσα δημοτική αρχή, έχουν ωριμάσει οι συνθήκες, να το πούμε λαϊκά η κατάσταση κάθε χρόνο γίνεται χειρότερη έως ανυπόφορη για τον οικισμό του Μύτικα, έχουν διαμορφωθεί συνθήκες ασφυξίας του οικισμού και όσο αυτό δεν προχωρά, θίγεται το γενικό καλό ΟΛΩΝ των Μυτικιωτών, προς όφελος λίγων ατομικών και παράνομων συμφερόντων.
Εάν θελουμε να πετύχουμε ραγδαία οικονομική και οικιστική ανάπτυξη για την περιοχή μας,
ΑπάντησηΔιαγραφήμπορεί να ξεκινήσει δημόσια συζήτηση των τοπικων μας φορέων ,
για ένταξη σε σε Σχεδιο Πόλης, στην περιοχή μεταξυ των Κοινοτητων Κανδήλας-Μυτικα Αλυζίασ κσι εκατερωθεν του δρόμου 4 Κm που συνδεέει τις δυο γειτονικές κοινότητες.
Τίποτα δέν είνσι ακατόρθωτο.
Η εφαρμογή του σχεδίου πόλεως Μύτικα είναι ένα διαχρονικό αίτημα της μεγάλης πλειοψηφίας των κατοίκων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι συνθήκες ασφυξίας που δημιουργούνται στον οικισμό την τουριστική περίοδο πράγματι κάνει την ζωή κατοίκων και παραθεριστών πολύ δύσκολη.
Η διάνοιξη όλων των δρόμων που προβλέπονται από το υπάρχον σχέδιο πόλεως πέραν του ότι θα δώσει ανάσα στην ασφυξία του κυκλοφοριακού δημιουργεί και συνθήκες τουριστικής ανάπτυξης.
Η εκτέλεση τού έργου κατασκευής του βιολογικού πράγματι δίνει αυτή την ευκαιρία εφαρμογής του σχεδίου πόλεως.
Ευελπιστούμε να μην χαθεί αυτή η ευκαιρία.
Κάλιο αργά παρά ποτέ.
Συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης εχουν οι μεγάλες πολιτείες κυρίως.
Διαγραφήτώρα εάν υπάρχουν παρόμοιες κυκλοφοριακές τέτοιες συνθηκες και σε κοινότητες ,
τότς δέν έχω τίποτα να πώ, και απορώ με τις νοοτροπίες μας που εμποδίζουμε -άν εμποδίζουμε, ως μεμονωμενα άτομα,
κάθε μορφή ανάπτυξης και
πρόοδου.
Καθε νέοα δρόμος που γινεται είναι και πρόδρομος προόδου.
Για να εφαρμοστεί το σχέδιο πόλης του 1936!!!!! θα χρειαστούν και κάποιες τροποποιήσεις , γι αυτό και τόσες δεκαετίες δεν προχώρησε, έχουν ακουστεί τόσα πολλά που και τα μισά να είναι αλήθεια επιβάλλεται να γίνουν πράγματα για να πάμε παρα κάτω.
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μύτικας χρειάζεται οπωσδήποτε ένα καλύτερο δίκτυο δρόμων για την ευκολότερη πρόσβαση και έξοδο από το χωριό για κατοίκους και τουρίστες, αλλά η υιοθέτηση ενός σχεδίου πόλης από το 1936 όταν ο Μύτικας ήταν ένα πολύ διαφορετικό χωριό θα ήταν λάθος. Αυτό το σχέδιο πόλεως του 1936 θα έπρεπε να διορθωθεί και να γίνει ώστε να ταιριάζει στη ζωή του σύγχρονου Μύτικα και να επιτρέπει τη μελλοντική ανάπτυξη.
Πρέπει να ρωτήσω εάν η εφαρμογή ενός σχεδίου πόλης που εκπονήθηκε το 1936, χωρίς τροποποιήσεις που να ταιριάζουν στη ζωή το 2024 και χωρίς διαβούλευση με τους κατοίκους, θα ήταν λάθος. Χρειαζόμαστε ένα σχέδιο πόλης που να απαντά στα ζητήματα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο χωριό μας χωρίς να αποτελεί εμπόδιο στην ανάπτυξη για τον Μύτικα και τους κατοίκους του. Αυτό δεν πρέπει να είναι θέμα λήψης της πιο εύκολης λύσης γιατί μας παρουσιάζεται, αλλά μάλλον μια ολιστική λύση που βοηθά να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των πολιτών μας σήμερα και στη μελλοντική ανάπτυξη του Μύτικα.
ΑπάντησηΔιαγραφή