ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΤΥΠΟΥ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Εν Ιερά Πόλει Μεσολογγίου,
τη 6η Δεκεμβρίου 2024
ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ
Η εορτή του Αγίου Νικολάου στην Ι. Μ. Αιτωλοακαρνανίας.
Με λαμπρότητα εορτάσθηκε η ετήσια μνήμη του Αγίου Νικολάου, Αρχιεπισκόπου Μύρων της Λυκίας, του Θαυματουργού, στους ομώνυμους Ενοριακούς Ιερούς Ναούς και τις Ιερές Μονές της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός την παραμονή της εορτής, Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024, χοροστάτησε στην ακολουθία του πανηγυρικού Εσπερινού και κήρυξε τον θείο λόγο στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου, στο Στράτο Αιτωλοακαρνανίας.
Μεταξύ του πλήθους των πιστών που συμμετείχαν στην ακολουθία του Εσπερινού ήταν ο Δήμαρχος Αγρινίου κ. Γεώργιος Παπαναστασίου, Αντιδήμαρχοι του Δήμου Αγρινίου και εκπρόσωποι τοπικών συλλόγων.
Το πρωί της Παρασκευής 6ης Δεκεμβρίου 2024, ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός μετέβη στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας, όπου χοροστάτησε στην Ακολουθία του Όρθρου και προεξήρχε της Θείας Λειτουργίας στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου.
Κατά το κήρυγμά του ερμήνευσε τον αποστολικό λόγο: «Αδελφοί, πείθεσθε τοις ηγουμένοις υμών και υπείκετε», αναφέροντας τα εξής: «Να υπακούτε στους πνευματικούς προϊσταμένους σας και να υποτάσσεσθε τελείως σ’ αυτούς. Διότι αυτοί αγρυπνούν για την σωτηρία των ψυχών σας, καθώς θα δώσουν λόγο στον Χριστό για τις ψυχές σας», μάς λέει ο Απόστολος Παύλος στην προς Εβραίους επιστολή του, που ακούσαμε σήμερα.
Τιμούμε σήμερα με εξαιρετική λαμπρότητα, την μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών Νικολάου, Αρχιεπισκόπου Μύρων της Λυκίας, του Θαυματουργού και το αποστολικό ανάγνωσμα μας τονίζει την αρετή της υπακοής και όχι τυχαίως, διότι ο Άγιος Νικόλαος βίωνε κατά πάντα την υπακοή στην πνευματική ζωή του, μέσα στην Εκκλησία του Χριστού.
Σε όλο τον βίο του Αγίου, διαπιστώνουμε αυτήν την αρετή της υπακοής. Από υπακοή στο θέλημα και στην αγάπη του Χριστού έμεινε καθαρός, αμόλυντος, σώφρων, εγκρατής από τα νεανικά του χρόνια, απέναντι στους ποικίλους πειρασμούς της νεότητος. Από υπακοή, κατά το Συναξάριό του, από βρεφικής ηλικίας «Τετράδη και Παρασκευή» δεν θήλαζε, παρά μόνο μετά το ηλιοβασίλεμα. Από υπακοή στην Εκκλησία δέχθηκε να γίνει ιερέας και αργότερα αρχιερέας στα Μύρα της Λυκίας. Η παράδοση δε, αναφέρει ότι, όταν ο αρχιεπισκοπικός θρόνος των Μυρέων είχε μείνει κενός και μαζεύτηκαν οι επίσκοποι της περιοχής να εκλέξουν τον νέο Αρχιεπίσκοπο, Άγγελος Κυρίου εμφανίστηκε στον γεροντότερο επίσκοπο και του είπε «ότι ο φρόνιμος Νικόλαος έπρεπε να ψηφισθεί. Αυτόν να κάμετε Αρχιεπίσκοπο, ότι αυτός είναι άξιος να ποιμαίνει και τον κόσμον και να αρέσει και στον Θεό».
Από αυτήν του την υπακοή, έλαβε μέρος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο για να υποστηρίξει την ορθόδοξο πίστη και ανεδείχθη πραγματικός ηγούμενος των χριστιανών, αντικρούοντας τον αιρεσιάρχη Άρειο ακόμα και με ράπισμα από ιερά αγανάκτηση, ενώπιον του Αυτοκράτορα.
Η υπακοή του στον λόγο του Κυρίου «αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν», ήταν γι’ αυτόν πηγή αγάπης, ελεημοσύνης και προσφοράς προς τον συνάνθρωπο, όπως στην περίπτωση της διασώσεως εκ μέρους του, των αδίκως καταδικασθέντων εις θάνατον, όπως στην σωτηρία των τριών νέων κοριτσιών από ατιμία, την σωτηρία του λαού από πείνα, την σωτηρία των ναυαγισμένων ναυτικών, τον λυτρωμό καραβιών από τις φουρτούνες, την ολόσωμο παρουσία του στις τρικυμίες της θαλάσσης, όπου μέχρι και σήμερα οι ναυτικοί προστρέχουν «στον ασπρογένη καπετάνιο» και «τον παππού», όπως χαρακτηριστικά τον αποκαλούν.
Η αρετή, λοιπόν της υπακοής, που διακατείχε τον Άγιο Νικόλαο είναι βασική προϋπόθεση στον πνευματικό μας αγώνα, γιατί κατά τον Άγιο Ιωάννη της Κλίμακος στον λόγο του «περί Υπακοής», ‘’από την υπακοή γεννάται η ταπείνωση, που είναι πηγή κάθε άλλης αρετής. Υπακοή είναι η τέλεια απάρνηση του θελήματός μας. Υπακοή είναι νέκρωση των μελών του σώματος, ενταφιασμός της ιδικής μας θελήσεως και ανάσταση της ταπεινώσεως’’.
Η υπακοή στην ζωή της Εκκλησία μας, δεν είναι κάτι απρόσωπο η κάποια ιδεολογία, αλλά είναι τρόπος ζωής, εμπειρία και βίωμα. Γι’ αυτό ο Απ. Παύλος μας αναφέρει «πείθεσθε τοις ηγουμένοις υμών και υπείκετε».
Δηλαδή, η υπακοή προϋποθέτει πνευματικό πατέρα. Γι’ αυτό πάλι αναφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης στον παραπάνω λόγο του πως, «υπακοή σημαίνει, να αποθέσουμε την δική μας διάκρισι στην πλούσια διάκρισι του πνευματικού πατρός», είτε αυτός είναι ο Επίσκοπος μίας επαρχίας, είτε ο εφημέριος μίας ενορίας, πόσο μάλλον όταν είναι ο πνευματικός πατέρας -εξομολόγος στην ζωή μας.
Καταλήγοντας ευχήθηκε: «Ας πλουτίσουμε πνευματικά και εμείς, μιμούμενοι την «πτωχεία» του Αγίου, και ας αποκτήσουμε τα υψηλά, τ’ άφθαρτα αγαθά του παραδείσου, φορώντας την ταπείνωση - υπακοή του Αγίου Νικολάου».
Μετά την Θεία Λειτουργία ακολούθησε η λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος και του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Νικολάου στους δρόμους του Αστακού, με τη συμμετοχή του Δημάρχου Ξηρομέρου κ. Ιωάννη Τριανταφυλλάκη, του Δημάρχου Θέρμου κ. Σπυρίδωνος Κωνσταντάρα, Αντιδημάρχων του Δήμου Ξηρομέρου, του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Ξηρομέρου κ. Κωνσταντίνου Μπαμπούρη, της Λιμενάρχου Μεσολογγίου κ Κυριακής Σκανδάλου, εκπροσώπων της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, των τοπικών φορέων και πλήθους πιστών.
Εκ του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας
της Ιεράς Μητροπόλεως
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.