Εφημερίδα ''Συνείδηση'' - Αστακός και Μύτικας: Αλλάζει η κυκλοφορία.


Κωνσταντίνος Χονδρός - Εφημερίδα "Συνείδηση".

Αλλάζει η κυκλοφορία σε Αστακό και Μύτικα όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση", σύμφωνα με την οποία στόχος του Δήμου Ξηρομέρου είναι οι κυκλοφοριακές αλλαγές να εφαρμοστούν άμεσα, μετά την έγκριση των μελετών

Αναλυτικά το δημοσίευμα:
Παρεμβάσεις για την αποσυμφόρηση που παρατηρείται το καλοκαίρι προτείνονται στις κυκλοφοριακές μελέτες του Δήμου.
Ο Μύτικας και ο Αστακός είναι δύο περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας που κατά τους καλοκαιρινούς κυρίως μήνες έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα, συνεπώς και μεγάλο φόρτο στην κυκλοφορία των οχημάτων.
Τα προβλήματα που δημιουργούνται από την αυξημένη κίνηση έχει εντοπίσει εδώ και καιρό η Δημοτική Αρχή Ξηρομέρου και ήδη έχει μελετήσει όλες τις πιθανές λύσεις για τη βελτίωση της κατάστασης.
Ήδη έχει εκπονηθεί νέα κυκλοφοριακή μελέτη, τόσο για τον Αστακό όσο και για τον Μύτικα, η οποία μάλιστα παρουσιάστηκε στους κατοίκους της περιοχής και αυτοί με την σειρά τους έκαναν τις προτάσεις τους, οι οποίες θα ενσωματωθούν στην εφαρμογή της μελέτης για την εκάστοτε περιοχή.
Μάλιστα η στόχευση είναι οι νέες κυκλοφοριακές μελέτες να εφαρμοστούν το καλοκαίρι, καθώς αρκετές από τις προτεινόμενες λύσεις είναι φθηνού κόστους και μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα. Ωστόσο αν τελικά αυτό δεν καταστεί εφικτό, θα εφαρμοστούν με τη νέα χρονιά και με το νέο προϋπολογισμό.
Ο Δήμαρχος Ξηρομέρου, Γιάννης Τριανταφυλλάκης, μιλώντας στη «Σ» για τις κυκλοφοριακές μελέτες και τις ιδιαιτερότητες των δύο αυτών περιοχών του Δήμο επεσήμανε:

Ο Γιάννης Τριανταφυλλάκης.
«Οι συγκεκριμένες μελέτες εγκρίθηκαν από την ανάθεση του τεχνικού συμβούλου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και γι’ αυτό θέλω να ευχαριστήσω τον Περιφερειάρχη τον Νεκτάριο Φαρμάκη και τις υπηρεσίες της Περιφέρειας για τη συνεργασία.
Πρόκειται για δύο πολύ χρήσιμες μελέτες για τις κοινότητες του Αστακού και του Μύτικα, που τουλάχιστον στην τουριστική αιχμή του καλοκαιριού οι περιοχές αυτές έχουν ανάγκη τις μελέτες, διότι αντιμετωπίζουν προβλήματα στην μικροκυκλοφορία των οχημάτων στον αστικό ιστό, δημιουργώντας ακόμη και μποτιλιαρίσματα.
Και οι δύο κοινότητες έχουν τις ιδιαιτερότητές τους λ.χ. ο Αστακός έχει το ζήτημα με το καράβι που αναχωρεί προς Ιθάκη και Κεφαλονιά, οπότε υπάρχει στον Αστακό κυκλοφοριακός φόρτος, ενώ υπάρχουν και κάποιες ιδιαιτερότητες στο δίκτυο όσον αφορά το μήκος του και την κατανομή του, όπου δημιουργούνται κάποια προβλήματα σε διάφορα σημεία.
Όλα αυτά τα ζητήματα μελετήθηκαν με ειδικά μηχανήματα που μετρούν το κυκλοφοριακό φόρτο τον Αύγουστο του 2024, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, παρουσιάστηκαν στο κοινό και επειδή είναι δυναμικές, όπου χρειάζονται τροποποιήσεις θα γίνουν. Δεχθήκαμε τα αιτήματα των συμπολιτών μας γι’ αυτές μέσω της διαβούλευσης του έγινε τόσο στον Αστακό, όσο και στον Μύτικα και θα τα εφαρμόσουμε.
Ιδιαιτερότητες υπάρχουν και στον Μύτικα, κυρίως στο λιμάνι, όπου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες προκαλείται κυκλοφοριακός φόρτος. Επίσης, μελετήθηκαν και τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά των οδών στον Μύτικα, καθώς δημιουργείται φόρτος, κυρίως το καλοκαίρι.
Σχετικά με τους χώρους στάθμευσης, όπου υπάρχει ζήτημα και στον Αστακό και στον Μύτικα έχουν προταθεί κάποιες λύσεις, αλλά κυρίως προτείνονται μονοδρομήσεις σε κάποιες οδούς και κυκλικές διαδρομές, γεγονός που αναβαθμίζει την μικροκυκλοφορία στον αστικό ιστό.
Επίσης, αναμένονται και περεταίρω λύσεις, όπως είναι η διάνοιξη δρόμων εντός του σχεδίου πόλεως του Μύτικα, που θα ανακουφίσουν περισσότερο την συγκεκριμένη κοινότητα.
Οι αλλαγές που προτείνονται στην κυκλοφοριακή μελέτη αφορούν κυρίως αλλαγές χαμηλού κόστους. Προτείνονται και αλλαγές που έχουν κόστος, όπως λ.χ. η δημιουργία κάποιων κόμβων, αλλά αυτό μπορεί να εξεταστεί και μεταγενέστερα. Οι αλλαγές που προτείνονται σε πρώτη φάση θα μπορούσαν να εφαρμοστούν ακόμη και με πινακίδες κυκλοφορίας.
Με κάποια αναμόρφωση του προϋπολογισμού θα προμηθευτούμε τις απαραίτητες πινακίδες, θα τις τοποθετήσουμε και θα εφαρμόσουμε τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη.
Ενδεχομένως το καλοκαίρι να είμαστε έτοιμοι, αλλά δεν μπορώ να το πω με σιγουριά στο 100%, διότι απαιτούνται και κάποιες εγκρίσεις από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, από το Δημοτικό Συμβούλιο κλπ. Αν δεν καταφέρουμε στις αρχές καλοκαιριού να εφαρμόσουμε τις κυκλοφοριακές μελέτες, στις αρχές του 2026, με το νέο προϋπολογισμό, θα μπορούμε να τις εφαρμόσουμε».

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.