Ιωάννα του Κολωνακίου. Τετραλογία - Μέρος Δ'.


Του Θοδωρή Λιβιτσάνη (Γκούρας).

Υπάρχουν δύο εκδοχές της ιστορίας. Η μία είναι η επίσημη, ωραιοποιημένη, που διδάσκεται στα σχολεία γεμάτη θριάμβους και δόξα. Είναι η ….. ιστορία μας.
Η άλλη είναι η ανεπίσημη, αφτιασίδωτη, που δεν διδάσκεται στα σχολεία, γεμάτη αίσχος και ντροπή. Είναι η αληθινή…..

Ονορέ Ντε Μπαλζάκ
---------------------------------

Ιωάννα του Κολωνακίου. Τετραλογία - Μέρος Δ'.
Μέρος Α'   Μέρος Β'   Μέρος Γ'

Δόμνα - Λασκαρίνα - Μαντώ. Τρεις αρχόντισσες εφοπλίστριες, άφησαν για χάρη της πατρίδας και του φτωχού λαού, την αριστοκρατική ζωή μέσα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Έχασαν άντρες, παιδιά, γαμπρό, περιουσία, τα πάντα. Ακόμα και την ίδια τη ζωή τους επί της ουσίας. Η ηθική τους αποκατάσταση και αναγνώριση από την Ελληνική Πολιτεία, ήρθε πολύ αργότερα, μετά θάνατον και στις τρεις.
Έτσι γίνεται στην Ελλάδα από παλιά. Δυστυχώς εν ζωή τιμώνται οι πολιτικάντηδες, οι δημαγωγοί. Κωλέττηδες και Μαυροκορδάτοι. Θα μου πείτε αγαπητοί Ξηρομερίτες πώς να τιμήσουνε τους πραγματικούς ήρωες οι πολιτικοί; Έχουν την ίδια ηθική; Τις ίδιες αξίες και συνείδηση; Το ίδιο στην ψυχή πύρωμα; Πώς να καταλάβουν οι πολιτικοί τον τρόπο με τον οποίο, φτωχοί αμόρφωτοι κυνηγημένοι στα βουνά οπλαρχηγοί (Κατσαντώνης - Κολοκοτρωναίοι - Νικήτας - Διάκος), έπαιρναν στο ασκέρι τους φοβισμένους αγρότες και βοσκούς και τους μετέτρεπαν σε ατρόμητους πολεμιστές ικανούς να παίρνουν άπαρτα κάστρα; Πώς να καταλάβουν τον τρόπο που ναυτικοί εμπορικών πλοίων (Κανάρης - Παπανικολής - Ματρόζος), έπαιρναν ξυπόλυτους ναύτες και τους μετέτρεπαν στο καλύτερο πολεμικό ναυτικό του κόσμου και ατρόμητους πυρπολητές;
Εθελοντές λοιπόν ζητάει η Ιωάννα ή Γιάννα κατά το λαϊκότερον, για να γιορτάσουμε τα 200 χρόνια της Επανάστασης και να μας διδάξουν τις αξίες αυτής....
Λοιπόν εγώ δεν θα γραφτώ, εμένα δεν με εμπνέει η κυρία Γιάννα και αυτή που έχει μαζέψει γύρω της. Είναι αυτοί που υπέγραψαν το οικονομικό αίσχος του 2004.
Εγώ αγαπητοί πατριώτες, γράφτηκα εθελοντής στον Δήμο Ξηρομέρου.
Εμένα με εμπνέουν οι πατριώτες μου, απλοί άνθρωποι που βλέπω ότι προσπαθούν τίμια, δίνοντας οι ίδιοι χρήματα και χρόνο για να κρατήσουν όρθιους συλλόγους, ομάδες, κοινωνία, χωριά.
Εμένα με εμπνέει η προσπάθεια των μελών της ομάδας μου, οι επί χρόνια φίλοι και σύντροφοι, ο Λευτέρης ο Στάθης, ο Αλέξης, ο Μήτσος. Αλλά και οι σύντροφοι από τα άλλα χωριά, ο Πάνος, οι Γιώργηδες, ο Μήτσος, ο Στέλιος, ο Βασίλης, ο Λάκιας και άλλοι και το 5μελές του χωριού μου.
Θα βοηθήσω εθελοντικά όταν χρειαστεί και τον Αντιδήμαρχο και τον Δήμο Ξηρομέρου. Αυτή η προσπάθεια με εμπνέει, τιμίων και ανιδιοτελών, γιατί ένας τόπος για να πάει μπροστά, πρέπει να συμμετέχουμε όλοι τίμια και δίκαια, όπως μας δίδαξαν οι Αρχαίοι ημών πρόγονοι και κυρίως οι Λακεδαιμόνιοι που μεσουρανούσαν επί αιώνες, γιατί στις κρίσιμες ώρες η κοινωνία τους δεν ξεχώριζε πλούσιους και φτωχούς, μάχιμους και βοηθητικούς, παλιούς και νέους, αλλά από τον Βασιλέα μέχρι και τον τελευταίο Πολίτη, μάχονταν όλοι δίπλα - δίπλα.... ισόβια μαχητές της πρώτης γραμμής.

7 σχόλια:

  1. Με όλο τον σεβασμό, νομίζω ό,τι από τη μία, πολύ επιπόλαια και επιφανειακά κρίνετε τους πολιτικούς, και απο την άλλη πολύ έυκολα εξωραίζετε τον απλό λαό. Δεν είναι ακριβώς έτσι τά πράγματα. Θα μπορούσα να σας αναφέρω πολλούς πολιτικούς (π.χ. ο Βενιζέλος μια χαρά πύρωμα ειχε στην ψυχή του για να τριπλασιάσει την Ελλαδα) που προσέφεραν σε αυτόν τον τόπο κάποιοι μάλιστα εκ των οποίων πέθαναν και πάμφωχοι. Οπως και πάμπολλα λάθη του απλού λαού που πολλές φορές μόνο άδολος δεν είναι... Αυτός ο διαχωρισμος που κάνετε "κακοί πολιτικοί, καλος και αγαθός λαός" είναι από μόνος του ένα είδος δημαγωγίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ο αρθρογραφος νομιζω το εστιαζει σε ποιους πολιτικους αναφερεται. πολιτικαντηδες και δημαγωγοι και οχι σε φωτεινες εξαιρεσεις σαν τον βενιζελο
    επισης για τον εξωραισμο του λαου δεν τον βλεπω πουθενα. μιλα για κατι πολυ συγκεκριμενο. την εκκληση για εθελοντισμο της γιαννας του μεγαλου πανηγυριου του 2004 που βουλιαξε την ελλαδα και οτι προτιμα τον εθελοντισμο των συμπατριωτων του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την Ελλάδα την χρεοκόπησαν επίσης οι ψαράδες που δήλωναν γίδια που δεν είχαν, για να παρουν την επιδοτηση, οι ελαιοπαραγωγοι που στα λιοτρίβια δήλωναν αλλα ντ'άλλων για μια μεγαλύτερη επιδότηση, οι τυφλοί που έβλεπαν, οι ανάπηροι που περπατουσαν, τα επιδοματα εγκυρης προσελευσης στη δουλειά και ουτω καθεξης, ο καταλογος είναι ατέλειωτος.Πίθανόν όλοι αυτοί δηλώνουν "πατριώτες"...

      Διαγραφή
  3. Τι σχέση έχει ο εκσυγχρονιστής Μαυροκορδάτος με τον πράγματι δημαγωγό Κωλέττη;
    αν και... στον τελευταίο πρέπει να του αναγνωριστεί οτι πρώτος μίλησε για τους ετερόχθονες Ελληνες και την Μεγάλη Ιδέα.Δεν είναι όλα ασπρο μαύρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στα δύσκολα χρόνια που περάσαμε και στα δυσκολότερα που έρχονται, ο εθελοντισμός όλων σε ανιδιοτελείς και τίμιες προσπάθειες ή ενέργειες ήταν και θα είναι ένα λιθαράκι σημαντικό στην βελτίωση της εικόνας της κοινωνίας μας και ένας τρόπος βελτίωσης της ζωής του κάθε ορθώς σκεπτόμενου ανθρώπου.
    Έχει δίκιο ο αρθρογράφος. Ας αφήσουμε στην άκρη εμπάθειες κ μικροσυμφέροντα και ας συλλογιστεί ο καθείς με ποια εθελοντική ενέργεια μπορεί να βοηθήσει την γειτονιά του, το χωριό του, τον δήμο του και τότε θα έχει βοηθήσει τον εαυτό του και την κοινωνία ολόκληρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν διαφωνω αλλωστε ο αρθρογραφος ειναι εξαιρετικο παιδι.

      Διαγραφή
    2. ...και τον αγαπάμε πολυ.

      Διαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.