Αυτοδιοίκηση Α' βαθμού: Η πολιτική και οι πολιτικές θέσεις στο επίκεντρο και όχι η παραπολιτική, η μπαχαλοποίηση και ποδοσφαιροποίηση της πολιτικής. Η πολιτική είναι σοβαρή υπόθεση και προσφορά.

Ένας ενεργός πολίτης συμπατριώτης μας, συνηθίζει τα κείμενα του που δημόσια και επώνυμα κοινοποιεί, να τα ξεκινά με την φράση: «Η πολιτική είναι σοβαρή υπόθεση και προσφορά». Με έναυσμα αυτή την φράση του, θα έρθουμε και θα συμπληρώσουμε ότι διαπιστώνουμε με λύπη μας, ότι αυτό που λείπει και σήμερα είναι ένας ειλικρινής, καλόπιστος και αυθεντικός διάλογος, με κριτική και ενίοτε σκληρή, αλλά και αυτοκριτική, με θέσεις και προτάσεις, χωρίς δεύτερες σκέψεις και υπεκφυγές, για όλα τα θέματα του Δήμου Ξηρομέρου, τα μικρά και μεγάλα.
Θέλει πολιτική γενναιότητα να μπορείς να αναγνωρίζεις τα θετικά που έχουν γίνει και πολιτική ωριμότητα στην επισήμανση των αρνητικών, με κύριο στόχο να απαλειφθούν και να μην εκφυλιστούν σε ανέκκλητα.
Όλα αυτά για να γίνουν, απαιτούν ανθρώπους που να εμφορούνται από αυτοδιοικητική κουλτούρα, από αυτοδιοικητική Παιδεία αλλά και Παιδεία γενικότερα, σοβαρούς, συνεπείς, ψύχραιμους, συναινετικούς, διαλογικούς, με αίσθηση του μέτρου και του σεβασμού στην αντίθετη άποψη, με ιδέες, με προτάσεις, ανθρώπους των έργων και όχι των λόγων και βερμπαλιστές. Μοναδικό εσωτερικό κίνητρο ενασχόλησης με τα κοινά, πρέπει να είναι η αγάπη και η διάθεση προσφοράς στον τόπο.
Σε κάθε Δήμο υπάρχουν συγκεκριμένοι τομείς, που σήμερα στην ψηφιακή εποχή της πληροφορίας, του ΔΙΑΥΓΕΙΑ, της ζωντανής μετάδοσης των Δημοτικών Συμβουλίων, του πλουραλισμού ενημέρωσης από τα πολλά και καλά τοπικά Blogs που υπάρχουν κ.λπ, όπου όλα είναι στο άπλετο φως, οποιοσδήποτε με κοινή λογική, μπορεί να εξετάσει από μόνος του και να κρίνει με στοιχεία τι έχει συμβεί:
  • Στα οικονομικά του Δήμου.
  • Στην εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων από τα διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία.
  • Στις δράσεις εξωστρέφειας του Δήμου.
  • Στο πλήθος των δημοπρασιών.
  • Στο πλήθος εκπόνησης μελετών.
  • Στην υλοποίηση των έργων.
  • Στην λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου.
  • Στην καθημερινότητα του πολίτη.
  • Στην αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων, όπως παράδειγμα, η ιδρυθείσα πλέον Π.Ο.Α.Υ. Εχινάδων Νήσων και Αιτ/νίας, η αλόγιστη ανάπτυξη των Α.Π.Ε. και το Πλατυγιάλι.
  • Στην αναπτυξιακή προοπτική και στις αναπτυξιακές δράσεις, όπως ένα παράδειγμα οι Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (Ο.Χ.Ε) και τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια (Τ.Χ.Σ), που επιτέλους για πρώτη φορά ο Δήμος Ξηρομέρου συμμετέχει κ.λπ.
  • Στη δημοκρατική λειτουργία και στο ύφος και στο ήθος κάθε δημοτικής αρχής.
Με βάση αυτά και την αποτίμηση τι πήγε θετικά ή αρνητικά, να βγαίνει ένα συνολικό άθροισμα, και ένα συνολικό συμπέρασμα.
Ευρύτερες συναινέσεις εκεί που υπάρχουν συγκλίσεις, είναι το αυτονόητο όταν μιλάμε για τοπική αυτοδιοίκηση Α' βαθμού, που αφορά τα κοινά προβλήματα ανθρώπων, που όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους με το μικρό τους όνομα.
Σε προτεραιότητα σε όλες τις πολιτικές διεργασίες θα πρέπει να είναι η αξιολόγηση του παρεχόμενου έργου στον Δήμο, οι πολιτικές θέσεις, οι προτάσεις, το όραμα και η προοπτική για το μέλλον του τόπου, που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τον έχουμε δανειστεί από τις επόμενες γενιές.
Αντ' αυτού κυριαρχεί το αντίθετο. Στο προσκήνιο η παραπολιτική, η μικροπολιτική, το κουτσομπολιό, οι προσωπικές σχέσεις και ζήλιες, οι προτιμήσεις ανάλογα με ποιους τσακωθήκαμε και παρεξηγηθήκαμε κάθε φορά, οι τακτικισμοί, το υποκριτικό ενδιαφέρον, η παραποίηση, η στρέβλωση της πραγματικότητας, οι διαπραγματεύσεις υποψηφιοτήτων, ο καιροσκοπισμός, η αντιπαράθεση γηπεδικού τύπου, οι σκληρές κουβέντες, οι προσβολές προς τον πολιτικό αντίπαλο, οι λοιδορίες, η αγένεια, το ανεξήγητο πολιτικό μίσος, η εμπλοκή οικογενειών, το πολιτικό ήθος σε έλλειψη.... οι προσωπικές επιθέσεις σε περίσσια.
Και όλα αυτά ως δια μαγείας ξεκινάνε πάντα προεκλογικά και την επομένη των εκλογών καταλαγιάζει ο θόρυβος, ενώ τα προβλήματα παραμένουν εκεί και αναζητούν τη λύση τους.
Η ενασχόληση με τα κοινά θέλει αιρετούς με γνώση, χρόνο και μεράκι, με όρεξη για πολύ δουλειά αλλά κυρίως θέλει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ και ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥΣ ενεργούς πολίτες, που να παρακολουθούν με σοβαρότητα και να συμμετέχουν στα κοινά, με μία συνέχεια και μία συνέπεια και όχι ιδιοτελείς που ενεργοποιούνται μόνο προεκλογικά, με ταπεινά ελατήρια προσωπικού συμφέροντος.
Αυτή η ζοφερή πραγματικότητα απαξιώνει τον πολιτικό λόγο, ευτελίζει την ίδια την πολιτική και την σημασία της στις ζωές μας.

6 σχόλια:

  1. Οι μαθητές των σχολείων βαθμολογούνται απο τους δασκάλους των,
    κάθε φορά ανάλογα με τις επιδόσεις των στα μαθήματα.
    Και με κριτήριο βαθμολόγησης, το σωστό η λάθος, κάθε φορά.
    Το ίδιο θα πρεπει και ισχύει και στην σξιολόγηση των δημοτών στις εκάστοτε δημοτικές αποφάσεις που λαμβάνονται.
    Αντιπολίτευση λοιπόν χωρίς προκαταλήψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. οι εποχές έχουν αλλάξει και ο κόσμος πλέον έχει όλα τα στοιχεία μπροστά του για να κρίνει μόνος του
    κάποιοι ζούνε σε μία άλλη εποχή και νομίζουν ότι με τις τακτικές του παρελθόντος θα μπορούν να είναι στο αφρό και κάνουν ότι θέλουν θεωρώντας τους δημότες πρόβατα
    έχουν αλλάξει τα πράγματα και θα το διαπιστώσουν πάλι και στις νέες εκλογές μετά από αυτές του Μάη του 2019

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς φίλε μου. Τα πρόβατα δεν αλλάζουν. Υπάρχουν και είναι πολλά. Αφού ψηφίζουν ότι ψηφίζουν και οι προύχοντες, τι περιμένεις, να βγει ο ήλιος απ την δύση; Μακάρι να έχεις δίκιο.

      Διαγραφή
  3. Μπραβο σε αυτον που εγραψε το κειμενο.Ετσι ακριβως.Αλλα δεν ξυπναμε ευκολα...Ληθαργος πολιτικος βαθυς. Θοδ Γκουρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
      Στη φιλοσοφία, η αντικειμενικότητα έχει την έννοια της αλήθειας ανεξάρτητη από την ατομική πεποίθηση, που προκαλείται από την αντίληψη, τα συναισθήματα ή τη φαντασία κάποιου. Μια τοποθέτηση θεωρείται ότι έχει αντικειμενική αλήθεια όταν οι προϋποθέσεις της αλήθειας πληρούνται χωρίς προκατάληψη. Η επιστημονική αντικειμενικότητα αναφέρεται στην ικανότητα κρίσης χωρίς μεροληψία ή επιρροή. Η αντικειμενικότητα στο ηθικό πλαίσιο απαιτεί την αξιολόγηση των ηθικών κωδίκων με βάση την ευημερία των ανθρώπων στην κοινωνία που την ακολουθούν.[1] Η ηθική αντικειμενικότητα απαιτεί επίσης σύγκριση ηθικών κωδίκων μεταξύ τους μέσω ενός συνόλου καθολικών γεγονότων και όχι μέσω υποκειμενικότητας.

      Ο Πλάτων θεωρούσε τη γεωμετρία προϋπόθεση του ιδεαλισμού που πραγματεύεται με την καθολική αλήθεια. Θεωρούσε ότι οι απόψεις ανήκουν στη μεταβαλλόμενη σφαίρα των ευαισθησιών. ΚΚ.

      Διαγραφή
    2. Με τις ατομικές πεποιθήσεις δέν βρίσκεις άκρη.
      Οτι και πείς και όπως να κάνεις, άλλοι σε πούν καλό, άλλοι θα σε πούν κακό, άλλοι σε πούν γραφικό και άλλο τρελλό άμθρωπο.
      Εσύ νσ κάνεις το σωστό και με κριτήριο μοναδικό την συνείδησή σου.
      Και άν καμια φορά κανεις και κανα λάθος στην ψήφο,
      δέν πειράζει το διορθώνειε το λαθος σου στις δημοτικές εκλογές το 2028 ή το 2033.

      Διαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.