Προχωρά η εκπόνηση των 18 μελετών του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου, προϋπολογισμού 418.850,17 €. Μοναδική ευκαιρία για την ανάπτυξη του θαλάσσιου μετώπου του Μύτικα, αλλά και για τη σωτηρία του οικισμού. Η περίπτωση της μαρίνας της γειτονικής Παλαίρου και οι αλήθειες για αυτήν.


Προχωρά η εκπόνηση των 18 μελετών του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου, από την ανάδοχο εταιρεία «ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ, με συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης και παράδοσης στις 2 Δεκεμβρίου 2025.
Πρόκειται για την υπόθεση των σημαντικότατων για την αναπτυξιακή προοπτική, 18 μελετών του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου, προϋπολογισμού 418.850,17 € που προέκυψαν από την κατά πολύ μεγαλύτερη χρηματοδότηση από τα υπόλοιπα 4 Λιμενικά Ταμεία του Νομού Αιτ/νίας - πλην Ναυπάκτου (Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, Αμφιλοχίας και Ακτίου - Βόνιτσας), την οποία εξασφάλισε το μικρότερο σε μέγεθος Λιμενικό Ταμείο του Δήμου Ξηρομέρου, από το Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ, με αριθμό πρωτοκόλλου έγκρισης 63887/02-10-2020, με τίτλο: «Αναβάθμιση Υποδομών των Λιμένων Αστακού και Μύτικα στο Δήμο Ξηρομέρου» και συνολικό προϋπολογισμό 418.850,17 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Η καθυστέρηση δημοπράτησης κατά 1,5 χρόνο περίπου, οφείλεται στη ατελείωτη γραφειοκρατία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στις αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου, τα οποία ξεπεράστηκαν μετά από 1,5 χρόνο.
Μιλάμε για μελέτες λιμενικών υποδομών, που έπρεπε να τις είχαμε χθες και δυστυχώς δεν είχαμε κάνει μέχρι σήμερα, αυτό το απαραίτητο πρώτο βήμα, για να μπορούμε να διεκδικήσουμε χρηματοδοτήσεις για υλοποίηση λιμενικών έργων.
Όσον αφορά τον Μύτικα, δεν υπήρχε στα συρτάρια του Δήμου Ξηρομέρου ούτε μία μελέτη που να αφορά λιμενικά έργα και υποδομές, κάτι που τώρα γίνεται για πρώτη φορά.
Η ανάπτυξη του Μύτικα και ευρύτερα όλης της Δ.Ε. Αλυζίας και του Δήμου Ξηρομέρου, θα έρθει κυρίως από την θάλασσα, χωρίς να παραβλέπουμε την μεγάλη συνεισφορά και τις προοπτικές ανάπτυξης, του επίσης πολύ σημαντικού αγροκτηνοτροφικού τομέα.
Εκτός από την αναπτυξιακή προοπτική των συγκεκριμένων μελετών, υπάρχει και το θέμα των κινδύνων για το χωριό και τις περιουσίες των κατοίκων από την θάλασσα, αφού όλοι όσοι ασχολούνται με τα σοβαρά και υπαρκτά προβλήματα του χωριού, γνωρίζουν ότι ο Μύτικας, το χωριό μας, κινδυνεύει πλέον από τη θάλασσα.
Ο Μύτικας με αυτή την μεγάλη χρηματοδότηση των συγκεκριμένων μελετών, έχει μοναδική ευκαιρία να λύσει συσσωρευμένα προβλήματα, που προέκυψαν λόγω συγκεκριμένων λαθών στο παρελθόν, αλλά και αδράνειας.
Ο Μύτικας σαν οικισμός, παρουσιάζει πάρα πολλά προβλήματα στο παράκτιο μέτωπο του και η ακτομηχανική μελέτη, που είναι η πιο σημαντική από τις μελέτες για κάθε παραθαλάσσιο οικισμό, θα προσδιορίσει τα αίτια με μεγάλη ακρίβεια.
Ο οικισμός έχει τόσο μεγάλα προβλήματα που πλέον υπάρχει κίνδυνος και θέματα ασφαλείας για τα σπίτια, με τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Δυτική πλευρά (πάνω Μύτικας), αλλά και στην Ανατολική (κάτω Μύτικας) εξ ίσου σοβαρά.
Η ακτομηχανική μελέτη, αφού εντοπίσει με ακρίβεια τα αίτια και τον μηχανισμό που προκαλεί τα προβλήματα, θα προτείνει και τις βέλτιστες λύσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν για την προστασία του οικισμού.
Ο καθορισμός της χερσαίας ζώνης στο παράκτιο μέτωπο του οικισμού, είναι από τις πιο σημαντικές μελέτες και θα γίνει σωστά και όπως προβλέπεται, ώστε ο Δήμος Ξηρομέρου με το Λιμενικό Ταμείο να αποκτήσει δικαιοδοσία στο υπάρχον λιμάνι του Μύτικα με ότι αυτό συνεπάγεται (εκτέλεση έργων, επιβολή κανόνων και κυρίως πάταξη παρανομιών, επιβολή τέλους ελλιμενισμού).
Η χωροθέτηση τουριστικού αγκυροβολίου επίσης είναι μία πολύ σημαντική μελέτη. Θα γίνουν από τον ανάδοχο μελετητή προτάσεις χωροθέτησης, με βάση τα στοιχεία των μελετών. Αν επιλεγεί ως θέση χωροθέτησης το σταματημένο από το ΣτΕ λιμάνι, αυτό θα ξεκινήσει ως καινούργιο έργο, με λίγο διαφορετική γεωμετρία, που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει και τις υπάρχουσες κατασκευές. Στο σημείο εκεί ένα τέτοιο έργο, εκτός από την προσφορά του σαν τουριστικό αγκυροβόλιο, θα λειτουργήσει και ως έργο προστασίας των σπιτιών, τα οποία σήμερα ήδη κινδυνεύουν και αυτός ο κίνδυνος όλο και θα μεγαλώνει. Αν επιλεγεί άλλη θέση, εκεί θα πρέπει απαραίτητα να προβλεφθούν έργα προστασίας. Σε κάθε περίπτωση ο μελετητής θα κάνει τις προτάσεις του για την χωροθέτηση με βάση τα στοιχεία.
Επίσης μέσω των μελετών και των περιβαλλοντικών όρων, θα γίνει νομιμοποίηση αυθαίρετων σήμερα λιμενικών εγκαταστάσεων (πλωτές σκαλωσιές, σταθερές σκαλωσιές κ.λπ), θα γίνουν προτάσεις για την καλύτερη λειτουργικότητα του υπάρχοντος αλιευτικού καταφυγίου Μύτικα, την λειτουργία της γλίστρας, την χωροθέτηση των πλωτών, την δημιουργία γλίστρας στο Βορό κ.λπ.

Σχέδιο της μαρίνας Παλαίρου.
Κοντινό μας παράδειγμα η γειτονική μας Πάλαιρος, όπου επί Δημαρχίας Νίκου Σολδάτου το μακρινό 2013, ξεκίνησε η μελέτη για κατασκευή μαρίνας στη Πάλαιρο (δείτε εδώ), στη πάροδο των χρόνων είχαμε αδειοδοτική ωρίμανση και πήρε ΦΕΚ χωροθέτησης το 2022 επί Δημαρχίας Γεώργιου Αποστολάκη, μετά από 9 ολόκληρα χρόνια (δείτε εδώ) και το 2023 υπογράφτηκε η σύμβαση παραχώρησης χρήσης προς το Δήμο Ακτίου - Βόνιτσας και όχι η σύμβαση εκτέλεσης του έργου όπως διέδιδαν κάποιοι, είτε ανημέρωτοι και λίγο άσχετοι με τα βήματα που απαιτούνται ως την έναρξη κατασκευής ενός έργου ή με σκοπιμότητα παραπλάνησης.
Για αποκατάσταση της αλήθειας, το συγκεκριμένο έργο δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο ακόμη και φυσικά όσοι αναφέρονται για δημοπρασίες και έναρξη εργασιών κατασκευής(!!!), απλά κοροϊδεύουν για άλλη μία φορά. Ακριβώς τα ίδια ακούγονταν πριν τις εκλογές του Οκτωβρίου του 2023 και όποιος γυρίσει πίσω μπορεί να βρει όλα τα σχετικά δημοσιεύματα. Δεν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα τα χρήματα για την κατασκευή του έργου, για να το πούμε απλά και να το καταλάβετε.
Υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμη. Εκκρεμεί η ένταξη σε χρηματοδοτικό εργαλείο, δημοπρασία του έργου, υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο, προσυμβατικός έλεγχος, εγκατάσταση του αναδόχου στο έργο, κατασκευή, παράδοση.
Αυτά δεν μπορούν να γίνουν νωρίτερα από 2-3 χρόνια σύμφωνα με τα γνωστά και τα ισχύοντα και με το χρόνο αυτό να μετρά μετά την ένταξη σε χρηματοδοτικό εργαλείο, η οποία ακόμα εκκρεμεί.
Σε κάθε περίπτωση το έργο της μαρίνας της Παλαίρου είναι κάτι πολύ θετικό, θα δώσει υπεραξία σε αυτή την υπέροχη ακτογραμμή που έχουμε την τύχη να διαθέτουμε (Αστακός - Μύτικας - Πάλαιρος), αλλά καλό είναι να ενημερώνουμε σωστά τους πολίτες, με σοβαρότητα και υπευθυνότητα και να μην τους παραπλανούμε.
Δείτε παρακάτω τις 18 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου, που σήμερα εκπονούνται.

Οι 9 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου για Αστακό που εκπονούνται, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ:
  • ΠΕΑΛ - ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ MASTERPLAN
  • ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ
  • ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ
  • ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ/ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
  • ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ & ΒΥΘΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΧΕΡΣΑΙΑΣ & ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ
  • ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ (ΜΠΕ)



Οι 9 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου για Μύτικα που εκπονούνται, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ:
  • ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ
  • ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΟΣ
  • ΕΥΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ
  • ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
  • ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
  • ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ & ΒΥΘΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ
  • ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ
  • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΙΜΕΝΑ



Η αμοιβή του εξιδεικευμένου Τεχνικού Συμβούλου, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ. Αυτή έχει γίνει.

1 σχόλιο:

  1. Πρεπει να δοθει προτεραιοτητα στον καθορισμο της χερσαιας ζωνης του υπαρχοντος λιμανιου που εχει καθυστερησει χαρακτηριστικα . Ομως και χωρις τον καθορισμο , γιατι δεν συζητειται απο το Λιμενικο ταμειο η διευθετηση της εσωτερικης λειτουργιας του λιμανιου που ειναι εφικτη , οπως το λιμεναρχειο εχει αποδεχθει ; (βλεπε αποφαση για λιμανι Καλαμου που ειναι στην ιδια κατηγορια με μας ). Το υπαρχον λιμανι λειτουργει χωρις κανενα στοιχειωδη κανονισμο και εποπτεια του Λιμενικου Ταμειου ,ουσιαστικα εχει "ιδιωτικοποιηθει " με τα γνωστα προβληματα που ολοι ξερουμε και καποιοι βιωνουμε . Το κυριωτερο βεβαια ειναι η ραμπα που πρεπει να μεταφερθει σε αλλη θεση και η υπαρχουσα να λειτουργει με κανονες και οχι μπες - βγες την ιδια μερα . Γι αυτους ας γινει μια δευτερη
    απλη γλιστρα στο Βωρρο , οπως και η κτηματικη Υπηρεσια εχει αποδεχθει και εχει προτεινει απο το 2007 !
    Πρεπει αμεσα να συζητηθει στο ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ το θεμα , αφου προηγηθει συζητηση και στο Τοπικο Συμβουλιο . Το καλοκαιρι εφθασε και πρεπει να ληφθουν αποφασεις για το θεμα , διαφορετικα ο κατω Μυτικας πρεπει να μετακομισει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.