Την 8η παράταση εργασιών από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, πήρε το πολύ σημαντικό οδικό έργο με τίτλο «Βελτίωση οδού Κουβαράς - Φυτείες - Αστακός και Φυτείες - Κατούνα - Μύτικας (Α’ φάση)», το οποίο αφορά 9,2 χιλιόμετρα οδικού άξονα από τον Κουβαρά έως την Μπαμπίνη.
Για όσους δεν γνωρίζουν, το οδικό αυτό έργο με προϋπολογισμό μελέτης 16.366.115,7 €, δημοπρατήθηκε το 2010 με έκπτωση 39,60% και με ποσό σύμβασης εκτέλεσης του έργου 10.225.449,12 €.
Ανάδοχος του έργου είναι η ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ, και η 8η παράταση ως 30.11.2017, ζητήθηκε και δόθηκε, ώστε να αντιμετωπιστούν κάποιες καταπτώσεις και κάποια σπηλαιώματα που εντοπίστηκαν.
Είναι αλήθεια ότι από τις 7.12.2010 που δημοπρατήθηκε το έργο, έχουν περάσει αρκετά χρόνια με παλινωδίες και καθυστερήσεις. Μόνο η σύμβαση έκανε δύο χρόνια να υπογραφεί στις 11.1.2013, συνέπεια της οικονομικής κρίσης, αλλά και δεύτερων σκέψεων και λόγω έλλειψης βούλησης εκ μέρους της Περιφέρειας, ώστε να προχωρήσει γρήγορα στην εκτέλεση του έργου.
Από την συμφωνηθείσα ημερομηνία περαίωσης του έργου 11.1.2015 (δύο χρόνια ο χρόνος εκτέλεσης), έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια (σχεδόν πέντε χρόνια κατασκευάζεται δηλαδή).
Εμείς περνάμε πολύ συχνά από το σημείο και βλέπουμε ότι το έργο έχει πλέον πολύ σημαντική πρόοδο. Προς Μπαμπίνη δόθηκαν κάποια λίγα χιλιόμετρα, παρότι ακόμη δεν είναι τελείως έτοιμος ο δρόμος (σήμανση, διαγράμμιση κλπ). Επίσης στα υπόλοιπα κομμάτια έχουν πέσει ασφαλτικά και βλέπουμε να κυκλοφορούν Ι.Χ. για τις ανάγκες του εργοταξίου. Πιστεύουμε ότι είναι δυνατόν να υπάρξει παράδοση στη κυκλοφορία πριν τα Χριστούγεννα, έστω και με ελλείψεις, οι οποίες μπορούν να συμπληρωθούν αργότερα με το έργο σε κυκλοφορία.
Ελπίζουμε σύντομα το έργο να παραδοθεί και το ζητούμενο μετά από αυτό θα είναι, το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να προχωρήσουν σε σύνταξη οριστικών μελετών για την συνέχιση του δρόμου προς Αετό, Αρχοντοχώρι (παράκαμψη του), κάμπο Αλυζίας και Μύτικα.
Μιλάμε για κοντά 22 χιλιόμετρα που αν μελετηθούν και κατασκευαστούν στο άμεσο μέλλον, μαζί με τα 9,2 χιλιόμετρα του Κουβαράς - Μπαμπίνη, θα συνδέσουν αφ' ενός το αστικό κέντρο του Αγρινίου με την Δ.Ε. Αλυζίας, που ήδη υπάρχει μεγάλη επισκεψιμότητα από το Αγρίνιο, αλλά δεινοπαθούν οι άνθρωποι για να έρθουν και αφ' ετέρου τα χωριά του κεντρικού Ξηρομέρου με την Δ.Ε. Αλυζίας, που επίσης ήδη υπάρχει μεγάλη επισκεψιμότητα και αυτοί επίσης δεινοπαθούν.
Επίσης κάθε επισκέπτης μέσω της Ιονίας (έξοδος στο κόμβο Κουβαρά) και του συγκεκριμένου οδικού άξονα, θα μπορεί πολύ εύκολα να έχει πρόσβαση στη συγκεκριμένη περιοχή.
Μιλάμε για ένα έργο πνοής, που αφορά την διέξοδο και σύνδεση περιοχών ολόκληρων με τις πανέμορφες ακτές της Δ.Ε. Αλυζίας, με στόχο την τουριστική ανάπτυξη μίας πολύ προνομιούχας περιοχής, με εξαιρετικές προοπτικές.
Δείτε
εδώ το επίσημο έγγραφο της παράτασης των εργασιών.
|
Με πράσινο-κόκκινο χρώμα τα 9,2 χιλιόμετρα που σήμερα κατασκευάζονται. |
Οταν κατασκευασθει αυτος ο δρομος 9, 2 +22 = 31, 2 km απο Κουβαρα-Μπαμπινη-Αετο-Αρχοντοχωρι-Μυτικα ,
ΑπάντησηΔιαγραφήεκτος των αλλων αναμενεται λογικα να αυξηθει και η τουριστικη κινηση στην περιοχη της Αλυζιας τουλαχιστον κατα τα περισσοτερα Σαβ/κυριακα του χρονου.
το θέμα είναι πώς θα αυξηθεί η τουριστική σεζόν το καλοκαίρι
ΔιαγραφήΜε το λεγομενο εσωτερικο τουρισμο δεν προκειται να αυξηθει η τουριστικη σεζον, ακομα και εαν φτιαχτουν οι βασικες υποδομες , βιολογικος κ.τ.λ.
Διαγραφήεκει ομως που διαφαινεται μια ελπιδα για την αυξηση της τουριστικης σεζον ειναι , να συνδεθει η περιοχη μας με το συνεχως αναπτυσομενο αεροδρομιο του Ακτιου , με δρομο καλυτερο και ασφαλεστερο.